fallback

Япония отстъпи на Toyota за хибридите

При прехода към електрификация колите със смесено задвижване ще бъдат приравнени с електромобилите

Властите в Япония са променила ключовия документ, уреждащ политиката на автомобилната индустрия на страната през следващите години. Ако по-рано в него беше записано, че се планира постигане на въглеродна неутралност само с помощта на електрически автомобили, то в новото издание на документа са добавени и хибридните превозни средства, съобщава Reuters.

Промяната във формулировката е постигната в резултат на преговори между представители на японското правителство и Акио Тойода, председател на Асоциацията на японските автомобилни производители (JAMA), който е и президент на най-голямата автомобилна компания в света Toyota. А JAMA е една от най-влиятелните организации в Япония, така че нейното мнение и желания се слушат.

Според Reuters, по време на разговора Тойода е обявил, че няма да подкрепи правителството, което отрича значението на хибридните автомобили. Ръководителят на Toyota е подчертал, че моделите със смесено задвижване могат да бъдат много екологични - достатъчно е да се разработи технология за зареждане на двигатели с вътрешно горене с водород или синтетично гориво. Така хибридите ще станат по-удобни и икономични в сравнение с електрическите превозни средства.

Според ревизирания документ, от 2035 г. в Япония ще се произвеждат само електрически автомобили и хибриди, като през 2050 г. страната ще постигне въглероден неутралност. Предполага се, че постиженията на автомобилната индустрия по отношение на създаването на синтетично гориво ще позволят то да се използва дори за самолети, които няма как да имат изцяло електрическо задвижване.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Че глопустите за синтетично гориво ги говорят само глопавите немци никой нормален не говори за синтетично гориво
  • #4
    До 2 ( преди 2 години )
    Нямало ток за зареждане на електромобили?А откъде ток за производство на синтетично гориво, като за него се изисква 3 пъти повече ток за производство на гориво за изминаване на същото разстояние?
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Всеки японец на този етап може да събере 2+2 и да види, че изпуснаха влака. Както написах в друга тема, над 81% от всички литиево-йонни клетки се произвеждат от китайски и корейски компании. В топ 10 има само една японска компания - Панасоник - с 14% дял, 90% от чиито капацитет е за Тесла. Остават 5% за останалите японски компании. Ще им отнеме години да си осигурят доставки на изкопаеми и да мащабират производството. И да искат, няма с какво да произвеждат ел. коли.
  • #2
    Боян Петрунов ( преди 2 години )
    Нормално няма място за чисти електрички много ток гълтат отде толко ток
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Всички ще го направят
fallback
Последни