fallback

Toyota спира от движение електрическия си SUV

Колелата на bZX4 може да се откачат по време на пътуване

Японските производители Toyota и Subaru изтеглят в сервизите си по цял свят повече от 5300 бройки от кросоувърите си bZ4X и Solltera, тъй като има опасност едно или повече от колелата им да се разхлабят по време на движение и да паднат. Официално сервизната акция не е обявена от Националната администрация за безопасност на движението в САЩ (NHTSA), но американското подразделение на Toyota съобщи за изтеглянето на електромобилите.

Според агенция Reuters, Toyota вече е изпратила съобщение и до Министерството на транспорта на Япония за предстоящото изтегляне. То ще засегне около 2700 бройки от bZX4, като 260 са продадени в Америка, 2220 в Европа, 110 в Япония и 20 в Канада.

На свой ред, от Subaru обявиха, че вече са изтеглили 2600 бройки от Solltera по цял свят. Технически този модел е идентичен с Toyota bZ4X. Говорител на компанията обаче уточни, че засегнатите кросоувъри са на разположение на дилърите на Subaru и се използват като демо-коли, като до момента нито една от тях не е продадена на клиент.

Японското министерство на транспорта обяви, че към този момент не знае за инциденти, причинени от дефекта. В основата на проблема изглежда е болт на главината, който може да се разхлаби и потенциално да причини падане на колелото. Затова всички бройки от модела да бъдат спрени от движение, докато не се намери решение.

Докато това стане, дилърите на Toyota ще вземат всяко превозно средство, притежавано от клиента, и ще предоставят безплатно заместващ автомобил.

fallback
  • #4
    Асен ( преди 1 година )
    Тия са по зле от Тата. Колко лош живот трябва да имаш за да си купиш тази марка.Мъка мъкааа
  • #3
    Инженера ( преди 1 година )
    Нещо превода или инфото не са както трябва. Има много начини да се предотврати разхлабването на винтово съединение и това не виждам да е някакъв сериозен проблем за решаване, ако наистина са допуснали подобна елементарна грешка. Всъщност програмите с които работят вероятно са го допуснали. Сглобките се правят от софтуер и компютър, като се задават параметрите, които трябва да се получат. Другото интересно е, че резбата на главината е така направена, че от центробежните сили затяга, а не обратно.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    "са на дилърите на Subaru и се използват като демо-коли" - писал съм тук, че не могат да произвеждат смислени бройки и реално колите ще стигнат колкото за демо автомобили. 81% от всички литиево-йонни клетки се произвеждат от китайски и корейски компании. В топ 10 има само една японска компания (14%) - Панасоник - 90% от чиито капацитет е за Тесла. Остават 5% за останалите японски компании. Ще им отнеме години да си осигурят доставки на изкопаеми и да мащабират производството.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Беше въпрос на време. Единственото неизвестно беше как ще се опитат да избият клиентите си този път.
fallback
Последни