fallback

Toyota спира от движение електрическия си SUV

Колелата на bZX4 може да се откачат по време на пътуване

Японските производители Toyota и Subaru изтеглят в сервизите си по цял свят повече от 5300 бройки от кросоувърите си bZ4X и Solltera, тъй като има опасност едно или повече от колелата им да се разхлабят по време на движение и да паднат. Официално сервизната акция не е обявена от Националната администрация за безопасност на движението в САЩ (NHTSA), но американското подразделение на Toyota съобщи за изтеглянето на електромобилите.

Според агенция Reuters, Toyota вече е изпратила съобщение и до Министерството на транспорта на Япония за предстоящото изтегляне. То ще засегне около 2700 бройки от bZX4, като 260 са продадени в Америка, 2220 в Европа, 110 в Япония и 20 в Канада.

На свой ред, от Subaru обявиха, че вече са изтеглили 2600 бройки от Solltera по цял свят. Технически този модел е идентичен с Toyota bZ4X. Говорител на компанията обаче уточни, че засегнатите кросоувъри са на разположение на дилърите на Subaru и се използват като демо-коли, като до момента нито една от тях не е продадена на клиент.

Японското министерство на транспорта обяви, че към този момент не знае за инциденти, причинени от дефекта. В основата на проблема изглежда е болт на главината, който може да се разхлаби и потенциално да причини падане на колелото. Затова всички бройки от модела да бъдат спрени от движение, докато не се намери решение.

Докато това стане, дилърите на Toyota ще вземат всяко превозно средство, притежавано от клиента, и ще предоставят безплатно заместващ автомобил.

fallback
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    Пежата имат супер удобен волан по лесно влизане и излизане в кола не съм виждал.
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    Колко добре да изглежда? Слаби мотори, печална скорост на зареждане (която на практика дори не се достига), малък пробег, няма жабка, няма преден багажник, задният е посредствен, неудобен волан като на Пежата. Всяка друга електрическа кола е по-добра.
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    Тойотата изглежда много добре. Подозирам че много от тези сервизни акции имат маркетингова цел.
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Тепърва ще излизат проблемите на тази кола - макар че инженерните глупости, които вече са известни, ще са достатъчни за 99% от интелигентното население да забрави за този модел. Тойотка без печалба не остава, така че със сигурност е спестила доста (дори повече, отколкото нормално пести.
  • #20
    Ужас ( преди 2 години )
    Боже, тук колко неграмотни "писатели" на коментари има. Чак ме хвана срам.
  • #19
    немска дрисня ( преди 2 години )
    Хаха някои си мислят че тойота ще фалира и това са най-вече първобитните дойчфенове дето не си виждат полу умрелата държавна наци перачница Соцвагинн от долна Саксония какви смешници са и как продажбите им падат всеки ден и ако не са финансовите инжекции на Шолц отдавна да са при ЗАЗ Краз и тн. соц недоразумения.Но как ще фалира Тойота като продава по 10 млн автомобила годишно държи още Субару камионите Хино Мазда и тн.
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма срашно, преходът към елкологични автомобили ще ги закрие от самосебе си. Сами си подложиха доста дебело за неуспеха си.
  • #17
    Абе ( преди 2 години )
    Закривайте ги тези жълти легени!
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Немските таралясници са най-големите дрисни прехвалени талаши
  • #15
    До 14 ( преди 2 години )
    Сметнато е в завода ама не и на трошьота
fallback
Последни