fallback

Ford реши съдбата на Focus

Производството на модела приключва през 2025 година

Производството на Ford Focus ще приключи през 2025 година, когато заводът в Саарлуис (Германия) ще бъде закрит. Това обяви Стюарт Роули, ръководител на европейското подразделение на Ford след заседание на управата.

Спекулациите за бъдещето на популярния модел се засилиха през последните седмици, след като стана ясно, че предприятието в Саарлуис не е в списъка със заводите, в които Ford смяна да инвестира. В момента той е единственото европейско съоръжение, в което се произвежда Focus.

Ясно е обаче, че Focus ще се задържи на конвейера още 3 години, като във Ford нямат намерения да пуснат негов наследник. Затова и най-вероятно заводът, в който се сглобява популярния модел, ще бъде продаден на друг производител. А това означава, че 4600-те работници във фабриката са изправени пред масови съкращения.

Решението за спирането на Focus е взето заради стратегията на американската марка към електрификация. Ford е една от компаниите, които официално подкрепиха намеренията на властите в ЕС за пълна забрана на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г.

Това обаче ще доведе и до още съкращения на персонала, които ще засегнат и другите заводи на Ford най-вече в Европа. Производството на електромобили изисква по-малко персонал отколкото това на автомобили с конвенционално задвижване. Вече е известно, че колите на ток на марката ще се сглобяват в предприятията на Ford в Кьолн (Германия) и Валенсия (Испания).

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Кое му е калпавото добър е блока се отливяше в Монтюпе Русе сега някакви канадци ги купиха.Двигателя е пушка
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Форд имат добри модели Куга Кугър и тн джипките им се продават просто в класа на мондео имаше пасат и в фокус имаше голф а немците ги раздават на техни дъщерни компании и ги водят продадени фв има 313 дъщерни компании много отбори като Байерн където си длъжен да караш Фв държавни структури и тн частните им клиенти са много малко.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    1-ви, нито Тесла, нито Лусид. Говори се за китайци. На Форд от години не им върви в Европа, и дори се говореше за оттегляне. 1.0 Екобуст взе няколко награди за двигател на годината, да се чуди човек как, като се знае колко е калпав. Не съм фен на ФВ, но Форд са доста по назад
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    3-цилиндровите им върхова технология за времето си
  • #4
    Макарон ( преди 2 години )
    Не съм фен на двигателите на ФВ, карам бензин, а предполагам знаеш TSI/FSI колко са скапани. Просто задавам въпрос за Фордовите двигатели.
  • #3
    до макаронь ( преди 2 години )
    Кажи по добър двг на фв без дизелите които бяха отхвърлени от цялата международна общественост.
  • #2
    Макарон ( преди 2 години )
    Колега 1, за Форд като цяло не се говорят добри неща, преустановяването на пореден модел след Мондео говори много лошо от пазарна гледна точка.Относно двигателите, за кои двигатели казваш, че са по-добри от на Голф (ФВ)?Откакто се появи 1.0 Ecoboost се чудя като двигател как е.
  • #1
    Име ( преди 2 години )
    Ще го купи завода я Тесла я Лусид и ще стъжни живота още повече на немците.Но за Фокуса лошо че не се наложи в Европа много добра машина класи над Голф много по комфортна по добре оборудвана и с по добри двигатели от голфа
fallback
Последни