fallback

Половината от зарядните станции в ЕС са само в две държави

На България се падат 0,2% от общия брой на устройствата

Нов анализ на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) показва, че половината от всички зарядни пунктове за електрически автомобили в Европейския съюз (ЕС) са концентрирани само в две държави – Нидерландия (90 000 броя) и Германия (60 000). Тези две държави съставляват по-малко от 10% от цялата площ на ЕС.

Другата половина от всички зарядни устройства са разпръснати в останалите 25 държави членки, покриващи 90% от площта на региона. Разликата между страните в горната и долната част на класацията е огромна. Нидерландия – страната с най-силно развита зарядна инфраструктура, има почти 1600 пъти повече устройства от страната с най-слабо изградена инфраструктура - Кипър, в която зарядните са 37.

Всъщност само холандците имат толкова зарядни устройства, колкото 23 държави членки взети заедно, изтъкват от АСЕА. Що се отнася до разпределението на инфраструктурата, има ясно разделение между страните от Централна и Източна Европа, от една страна, и страните от Западна Европа, от друга. Например, в голяма страна като Румъния – около шест пъти по-голяма от Нидерландия, се намират едва 0,4% от всички зарядни устройства в ЕС. В България, в същото време, са ситуирани 0,2% от европейските зарядни станции.

Въпреки че се отчита силно увеличение на броя на устройствата в ЕС през последните пет години (+180%), общият им брой (307 000) е далеч от поставените цели. За да се реализират плановете за ограничаване на въглеродните емисии в сектора, продажбите на електрически превозни средства ще трябва да нараснат масово във всички страни от ЕС.

Скорошно проучване показва, че до 2030 г. ще са необходими до 6,8 млн. обществени зарядни станции, за да се достигне предложеното намаление на емисиите от 55% при автомобилите, което означава, че регионът трябва да увеличи броя на зарядните станции над 22 за по-малко от 10 години.

Още по темата – четете в Investor.bg

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    Ми никой не ги ползва няма толко ел коли кка ще си избиеш парите в изграждането им и подръжката им
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    "Бедните", които пътуват непрекъснато ли? От кумова срама ще си купите електрически коли, само за да не ви спират на границите. Тесла фалираха ли? Гиди талибаните бедни.
  • #17
    До 15 ( преди 2 години )
    Очевидно и яко си скаран с реалността!Кои са тези бедни българи които ще избират дали да си купят чисто нов електромобил или чисто нов бензинов автомобил?Че то дори средно богатите българи не го правят! Или и ти ще си поредния, който ще обясни на някой който е решил да си купи автомобил за 150 000 лв, че е по-добре да си купи dacia duster? Бедните българи ще карат електромобили след 2055 , защото тогава ще започнат да свършват 20-годишните автомобили с ДВГ, заради забраната през 2035 ...
  • #16
    До 14 ( преди 2 години )
    Аз не пътувам, но имам познати както в София които пътуват до Пловдив така и пловдивчани които пътуват до София.И в двата случая, пътуването по магистралата им отнема около час спокойно време без нерви и го предпочитат отколкото да пътуват до другия край на града, като час за пътуване може и да не им стигне. Скоро не сме се виждали да обсъдим как е ми се отразяват настоящите цени, въпреки че пътуват на дизел и газ, а не 8 на сто бензин дето го хвалеше някой.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    За фирмите е друго - там цената на колата е отчисление от печалбата и реалната стойност е съвсем различна спрямо тази за частното лице. Освен ако под беден българин не имаш предвид бедна българска фирма. Отделно че в БГ има близо 4 милиона леки и лекотоварни превозни средства (щом ще намесваме бизнеса). В силни години имаме 30к регистрации на нови коли. Като махнеш лични и реекспорт да кажем остават 20к фирмени- това е 0.5% от автопарка. За колко години ще се усетят тези бройки?
  • #14
    До7 ( преди 2 години )
    По добре си вземи квартира,вместо да се блъскаш по пътищата всеки ден.
  • #13
    До долния ( преди 2 години )
    Бинго! Забрави да добавиш седмо, че 90% от продажбите на нови автомобили в България са за служебни автомобили. Точно онези, които изминават многото километри и 30 хиляди километра годишно са им малко, защото са по-малко от 100 км на ден, а някои фирми въртят толкова само градско. Осмо, тези фирмени автомобили спокойно могат да зареждат в базите нощно време и сутринта да са готови с 400-500 км заряд - 2000 километра седмично, 100 хиляди км год. от контакта. Те ще са първите.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Шесто средния годишен пробег в България е около 15к км на година. 30к км карат само служебни коли.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Сериозно се замислям да продам колата
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Първо ще е по-изгодно да се преместиш на живееш в Пловдив. Второ извънградския разход не е 8 а под 6 на модерен бензин, Трето ще вземеш дизел и ще паднеш на 4-4.5 при леко каране, а при електричката магистралата може да ти удари 20лв/100 според карането. Четвърто ако всеки вземе електричка и започне да търси гараж под наем знаеш ли какво ще стане с цените, особено в новите квартали.
fallback
Последни