fallback

Клиенти заведоха дело срещу Renault и Nissan

Колективният съдебен иск е заради 1,2-литровия бензинов мотор TCe

Клиенти на Renault и Nissan са завели дело срещу двете компании във Франция, тъй като имат претенции към качеството на бензинов двигател, предлаган от автомобилните производители в Европа в тираж от 400 000 бройки през последните 10 години.

Кристоф Легевакес - адвокат от платформата Myleo, която се занимава с така наречените „съвместни колективни действия“, е завел иск от името на 1100 заподозрени, като призовката за явяване в съда е предадена на двете компании от съдебен изпълнител. Пред агенция Reuters юристът заяви, че не става дума за търсене на обезщетения, а за събиране на доказателства.

Според Легевакес, в Renault са били наясно с проблемите с 1,2-литровия бензинов двигател TCe и е трябвало да изтеглят в сервизите си всички автомобили, с които той е оборудван. От френската компания вече признаха, че моторът, произвеждан в Испания и Великобритания между 2012 и 2016 г., е страдал от повишена консумация на масло. От групата обаче отричат това да оказва влияние върху безопасността на превозните средства.

„Renault Group оправдава разглеждането на всеки отделен случай като възможност за компенсация въз основа на техническа диагноза", заяви говорител на групата. Той добави, че 93% от идентифицираните клиенти, които са имали затруднения с двигателя, са получили подкрепа от производителя.

Nissan също се позова на политиката за индивидуална подкрепя на всеки клиент, който е срещнал проблема. „Като първа стъпка, ние насърчаваме клиентите, които може да са били засегнати от този проблем, да се свържат с най-близкото представителство на Nissan. Там ще се провери и диагностицира правилно превозното средство, като ще осигури необходимата поддръжка“, коментираха от компанията.

Посоченият като „проблемен“ бензинов мотор се поставя не само на модели на Renault и Nissan, но също така и на Dacia, както и на Mercedes-Benz.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    До #11 Всъщност 1.3 бензина от 2019 вече се доказа като надежден и добър двигател. Няма нищо общо с 1.2 за който е статията.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Имам Кашкай с 1.6 бензин, много добър двигател. Наистоина жалко, че го спряха и замениха с безумието 1.3.
  • #9
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Преди доста време имах Микра К11, 1000см
  • #8
    Ацо ( преди 1 година )
    Е това е "Екологичен" мотор! 1.2 ама харчи масло като 5.0,свиквайте това е Даунсайзинг екотехнология ха,ха!
  • #7
    Факт! ( преди 1 година )
    Реното се чупи още на поточната линия в завода на некой бандустан!
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    A Можеха да си използват 1.4 и 1.6 бензиновите- хем здрави, хем по-икономични, хем маслото не го барат... но не, трябва да правим чупливи *** с експлоатационен срок 2-3 години
  • #5
    Psb ( преди 1 година )
    На VW TSI-та от тия години имат същите проблеми. Хронични маслояди. Пък те и късните им MPI са същите. В книжката пише буквално: "При продължително движение с висока скорост и/или с включен климатик, разходът на масло може да достигне 0,5 л/1000 км и повече". Какво значи "продължително", "висока скорост" и колко точно е "повече" не е напълно ясно.
  • #4
    Факт!-тически ... ( преди 1 година )
    самото рено следва да бъде забранено със закон! За Нисан има още надежда ...
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Петре, Петре, пак си спал! Какви са тези заподозрени, бе? В този сайт няма един, способен да мисли!
  • #2
    Коментатор ( преди 1 година )
    '...е завел иск от името на 1100 заподозрени..", бах тия хиляда и сто заподозрени :)
fallback
Последни