Американският производител Ford призна, че заради нарастващите разходи за суровини Mustang Mach-E вече не генерира необходимите печалби на пазара. Според финансовия директор на компанията Джон Лоулър, това ще се отрази на резултатите на Ford, като превръща в сериозен проблем.
Заради скока на цените на материалите, в момента производството на Mustang Mach-E сега струва с 25 000 долара повече от това на сравнимия като габарити и характеристики Edge, който е с двигател с вътрешно горене. За да намали разходите, инженерите на Ford са принудени да преработват Mustang Mach-E в движение и да го направят по-рентабилен.
В момента Ford харчи 50 млрд долара за разширяването на гамата си от електрически превозни средства, като целта е през 2026 г. да произвежда 2 млн такива автомобила на година. За да бъде постигнато това обаче, компанията трябва да продава успешно популярни модели с двигатели с вътрешно горене като Bronco, например.
„Целта ни е да правим пари от електрически превозни средства, но засега тяхното производство може да се гарантира само от успешните продажби на автомобили с двигатели с вътрешно горене“, коментира финансовият директор на Ford.
По-рано тази година компанията увеличи цените на Mustang Mach-E, за да компенсира по-високите разходи за материали. Базовият вариант Standard Range RWD Select, например, вече струва с 1000 долара повече, докато цените на версиите със задно предаване Extended Range California Route 1 и Premium са скочили съответно 2375 и 2500 долара.
Компанията планираше да увеличи цените още веднъж през април, но се отказа. Очаква се, че Ford ще започне да поема поръчки за актуализирания Mustang Mach-E през август, като дотогава електромобилът ще претърпи още промени. Той ще получи и същата система за локатор на зареждането като пикапа F-150 Lightning.