fallback

България с най-голям ръст на продажбите на нови коли в ЕС

Пазарът на Стария континент продължава да пада 10-и пореден месец

Продажбите на нови автомобил в Европа (ЕС, държавите от ЕАСТ и Великобритания) през май са достигнали 948 149 единици, което е спад с 12,5% спрямо същия месец на 2021 г., съобщава Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA)  Негативната тенденция на пазара се отчита за 10-и пореден месец, като индустрията все още се бори с кризата на чиповете и много други компоненти, които забавят или блокират производството на нови автомобили.

От началото на годината на Стария континент са регистрирани общо 4 531 598 коли, като това е с 12,9% по-малко от същия период на миналата година. Основните пазари записват двуцифрен спад, като най-голям е този във Великобритания (-20,6%). За Италия този показател е -15,1%,за Франция -10,1%, а за Испания (-10,9%).

В същото време най-голям ръст в Европа отчита пазарът в Исландия – цели 65,9%. България е лидер сред държавите от ЕС с увеличение от 35,2% спрямо май миналата година, следвана от Румъния с +24,0%. През май у нас са продадени 2890 нови коли срещу 1959 бройки преди година.

При производителите лидер си остава Volkswagen с 239 982 продажби, където намалението е с 21,5%. По-малък спад отчита Stellantis, втори в класирането със 191 489 регистрации (-14,6%). На трето място е Hyundai с 96 556 доставени автомобила (+9,8%), като корейската група отчита най-голям ръст през май.

Увеличение на продажбите има при Nissan (+3,0%) и Toyota (+1,0%), докато най-голям спад регистрира Mazda (-42,4%), Jaguar Land Rover (-36,6%) и Volvo (-23,2%).

При марките най-голямо отстъпление записват Jaguar (-51,1%), Skoda (-32,4%), Land Rover (30,6%), Lexus (-29,3%) и Citroen (-23,6%), докато на обратния полюс се намират DS (+21,5%), Kia (+9,8%), Hyundai (+9,7%) Dacia (+11,5%) и Toyota (+2,9%).

fallback
  • #10
    Тони ( преди 2 години )
    Реално по-ефективна технология за фосилни горива (въглеводородни) от дизела няма изобретена и най-вероятно няма и да има. А и с най-широко приложение от самолети, кораби, камиони, бусове и стигнем до автомобилите. Това удоволствие от доускорение което дава един турбо дизелов 150 -190 коня 2000 кубика, може да го даде и един турбо бензин, но с поне едни 60-80 коня отгоре, но разхода на гориво е в космоса с него.
  • #9
    Aleks ( преди 2 години )
    Реално в Европа сме на последно място при насленеи 6 милиона и продадени 3000 нови автомобили. Много далече сме от предпоследният
  • #8
    Японеца ( преди 2 години )
    Пазарът в БГ е незначителен за всеки автопроизводител! Миналата година продали 10 коли, тая година 20 и 100% ръст!
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако мое смяташ ще знаеш че всеки дизел над 4 на 100 разход е по скъп на 100 км от Дачия харчеща 7,9 на 100 газ а тя харчи към 5.5-6 реално.Дизела е скапана технология отдавна отречена в развитият свят към който гермяния НЕ принадлежи
  • #6
    Пепи ( преди 2 години )
    Пасат 2017 година 2.0 дизел 190 коня дава разход над 9 на сто в софия . 4.4 дава до калотина и обратно с 85 километра . До пловдив през траянови врата дава 6 . до банско дава 5 и малко - пътя не е магистрала изцяло .
  • #5
    До 4 ( преди 2 години )
    То ясно че 190 коня нафта върви прилично и харчи малко, но я сметни колко струва най-евтиния нов автомобил с такъв двигател и колко Дачията. И после колко време ще избиваш разликата.
  • #4
    До име ( преди 2 години )
    Ако си карал дизел комън рейл 2.0 190 коня, след това няма как да седнеш в трицилиндровата черупка на неуДача. Но това няма как да го знаеш. Дизела харчи точно 4,5 л / 100 км със 110 км/ч . Сметни каква е разликата с газта. Другото няма смисъл да се сравнява
  • #3
    //// ( преди 2 години )
    Ми ако сме продали миналата година 5 коли и тази 10 то това е ръст 100% Брой автомобили е важен.....
  • #2
    Име ( преди 2 години )
    Дачия с газово топ избор цена литър 1.57 набълбукалите се с немското недоразумение дизель 3.42 да им е честито
  • #1
    Всъщност ... ( преди 2 години )
    покупката на рено/дачия е упадък, не ръст.
fallback
Последни