Skoda представи четвъртото поколение Fabia преди малко повече от година, като беше единствено въпрос на време компанията да лансира и популярната състезателна версия на субкомпактния модел. Така, на сцената излиза RS Rally2, която наследява успешната Fabia Rally2 evo.
Новата Skoda Fabia RS Rally 2 е базирана на същата платформа MQB A0 като конвенционалния хечбек, но, естествено, е преминала през масивни промени и доработки в много отношения. Представената в уникалния Mamba Green зелен цвят "джобна ракета, като начало е с почти двойна притискателна сила, спрямо предшественика си.
И докато "цивилният" модел се предлага изключително с предно предаване и максимална мощност от 150 конски сили, Fabia RS Rally2 е 4х4 машина с почти 290 "кончета" и 390 Нм въртящ момент. Те се доставят от 1,6-литров турбомотор, който е базиран на познатия 2.0 TSI на VW Group, като предава тягата през 5-степенна секвенциална скоростна кутия.
Спортното подразделение на Skoda е оборудвало ралиджийската Fabia с преден и заден механични диференциали, като инженерите са добавили електрохидравлично управление на съединителя между осите, за да разкачат предната и задната ос с помощта на ръчната спирачка. Функцията ще бъде полезна при атакуване на остри завои или при планински изкачвания.
Излишно е да казваме, че шасито е напълно променено в сравнение с конвенционалния автомобил, а диаметърът на колелата е или 15 инча (с 300 мм дискове) за състезания по макадамови трасета, или 18 инча (с 355 мм предни и 300 мм задни дискове) когато се състезавате по асфалтови настилки.
За да отговори на регулациите на FIA за категорията Rally2, Fabia RS е оборудвана с 82,5-литров бензинов резервоар, изработен от специфична найлонова сплав и гума, отвътре, където има и специална пяна, която елиминира риска от изтичане на горивото. Корпусът на резервоара е направен от комбинация от кевлар и фибростъкло, докато използваното гориво може да е 100% синтетично, произхождащо от напълно възобновяеми източници, или високо-октаново състезателно.
Максималната скорост очевидно не е основен приоритет за този рали автомобил, поради което Fabia RS Rally2 развива "само" 200 км/ч. Машината има късо предавателно отношение за максимално ускорение и има персонализирано окачване с McPherson амортисьори както на предната, така и на задната ос. Както можете да забележите, състезателният модел е значително по-широк от този за движение по пътищата и има отвор на покрива за по-добър въздушен поток и за подаване на свеж въздух в купето.
Повече снимки на Skoda Fabia RS Rally2 вижте в галерията: