fallback

Honda HR-V къса напълно с миналото: тест

Новото поколение на кросоувъра е пълно с малки хитрини - и върви почти само на ток в града

Ако някога ви се случи да видите трите поколения на Honda HR-V на едно място, вероятно ще си помислите, че в това семейство всички са осиновени. Между тях няма никаква видима прилика: първото поколение - квадратесто, но симпатично и любимец на сърфистите; второто - конвенционално и даже малко скучно; и сега третото -  напълно различно и от двамата си предшественици.        Вижте видео от теста на Honda HR-V:             Японците вече ни показаха един радикално преобразен дизайн с електрическата Honda E. Това е втората стъпка. Новото HR-V има едновременно изчистени и запомнящи се очертания. Харесва ни как линията на капака свързва предните светлини, харесва ни и изрязаната сякаш в самия метал предна решетка.                          Задните светлини също са съединени, а самата задница е повдигната нагоре, като при Range Rover Velar. В чест на първото поколение, което беше само с три врати, задните ръкохватки са изместени върху колоната и са почти невидими. Изобщо тази кола е ненатрапчива, но подчертано приятна за окото.            Първата генерация на HR-V все още е доста популярна в България           Същото може да се каже и за интериора: минималистичен, но с приятни на пипане материали и много комфортен.

Дълги години в Honda смятаха, че напредъкът в информационните технологии е нещо, което засяга всички останали, но не и тях. Но вече не е така и новото HR-V получава една съвсем адекватна мултимедийна система, с не много голям по днешните стандарти, но напълно достатъчен 9-инчов екран, с хубава резолюция и още по-хубава графика.                         Android Auto и Apple CarPlay са налични и действат безжично. По-високите нива получават и безжично зарядно за смартфон.

За щастие експериментът със сензорните бутони за климатика е приключил и сега си имате нормални копчета и врътки, така че да контролирате температурата, без да откъсвате поглед от пътя за половин минута.         Хитроумната система с двойни отвори на климатика ще ви предпази от настинки в горещините            Освен това, както сме свикнали при Honda, има и много малки, симпатични хитрости, които правят живота по-лесен. Като например сенника, който ни пази от слънцето и отстрани, защото е телескопичен. Или новаторските Г-образни отвори на климатика, които гарантират, че салонът ще се проветрява, без да рискувате да настинете от директната въздушна струя.            "Вълшебните седалки" на Honda в действие. Те напълно компенсират малкия обем на багажника          Седалките са безукорно удобни. Единствената ни забележка е, че предните са монтирани доста високо - заради резервоара, който е под тях. Задните осигуряват достатъчно място за краката и за високи хора. Но ако сте над 1.90 метра, таванът ще ви дооформя прическата.                        Багажникът е намалял драматично спрямо предишното поколение - 319 вместо 480 литра, по вина на хибридната система. Но това се компенсира напълно от прословутите вълшебни седалки на Honda. Само с едно движение можете да приберете задните облегалки - те не само се сгъват, но и се плъзгат надолу с цялата седалка, за да осигурят идеално равна повърхност. А можете и да ги изправите нагоре, така че да освободите вътре място за високи товари - дори и цял велосипед, ако щете.                         Воланът е лек, но достатъчно директен и колата го следва точно. Поведението в завой е доста добро като за кросоувър - стабилно и без излишно накланяне. Просветът от почти 19 сантиметра дава допълнително спокойствие по милите родни пътища.

Изобщо новото HR-V ни хареса много - доста повече от досегашното. Но, естествено, като всяка кола и то не е без недостатъци. В този случай те са един и половина.                          Половинката се отнася до задвижването, което тотално ви отнема естественото човешко право на избор.    

Honda HR-V

131 к. с. максимална мощност

253 Нм максимален въртящ момент

10.6 секунди 0-100 км/ч

170 км/ч максимална скорост

Колкото и пари да сте склонни да дадете, каквото и ниво на оборудване да изберете, неизменно получавате една и съща хибридна система с електромотор, генератор, малка литиево-йонна батерия и 1.5-литров бензинов мотор, който действа по цикъла на Аткинсън. Цялото това нещо има обща мощност 131 конски сили - не много за днешните стандарти.

Но най-любопитен е начинът, по който действа тази система. В нормални градски условия HR-V вече се задвижва като електромобил - електромоторът върти колелата, като черпи ток от батерията. Щом я изчерпи, бензиновият мотор се включва и захранва генератора. Преходът е плавен, а колата си остава тиха, пъргава и приятно икономична.                        И единствено на магистрала, когато ви трябва постоянна висока скорост, бензиновият двигател е наистина двигател - тоест задвижва колелата. Само че за съжаление го прави по един не много приятен начин.

Обяснението за воя на двигателя в такава ситуация е, че Honda не използва сложна планетарна предавка за хибрида си, както Тоyота например, а я е заменила с фиксирана предавка. Това намалява триенето и загубите на енергия. Но не я прави твърде рафинирана.

Колата не е лишена от динамика, в никакъв случай. Не е проблем да изпреварвате. Не е от бързите - малко над 10 секунди от 0 до 100 км/ч, но е съвсем приемлива. Само че е толкова шумна, когато ви се налага да ускорявате, че направо ще ви се отще.                       Защо казвам, че това е половин недостатък? Защото тази система, шумна и недостатъчно динамична, изкупва напълно греховете си с разхода. От Honda обещават 5.4 на сто според смесения цикъл на WLTP. След около 300 км магистрали, планински изкачвания и изобщо не много икономично шофиране, компютърът ни показва 5.5 литра на сто. Това е най-голямото доближение до обещаван разход, което сме виждали в последните може би 10 години.

И най-впечатляващото е, че този разход всъщност намалява, когато карате в града. Според японците HR-V се движи на ток в 91% от времето в градския трафик.                       Вторият недостатък, който вече си е пълноценен, с мащаб цяла единица, се отнася до цената. Колите на Honda никога не са били особено евтини в България, и изобщо в Европа. Но 62,000 лева стартова цена за компактен SUV в долната част на скалата по размери - това изглежда наистина много.

Конкурентната хибридна Toyota C-HR е с 9 хиляди лева по-евтина. Малко по-големият Nissan Qashqai е с 15 хилядарки по-малко, ако се задоволите с ръчни скорости, и с почти 6,000 по-малко, ако държите на автоматика. За парите за базовото HR-V можете да вземете добре оборудван Volkswagen T-Roc с автоматик, със 190 коня и със задвижване на четирите колела, каквото Honda изобщо не предлага.                       Какво тогава би ви накарало да изберете именно HR-V? Първо, защото има доста по-богато, отколкото при повечето конкуренти, серийно оборудване. Даже базовата версия идва с адаптивен круиз контрол, 9-инчова мултимедия, автоматичен климатик, електрически огледала, подгряване на седалките, автоматични светлини и интеграция на смартфон. И второ, защото дизайнът, практичността и усещането за качествена сглобка са достатъчни основания сами по себе си.         Още снимки от теста на Honda HR-V вижте в ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #16
    До 15 ( преди 2 години )
    ТИ го изкара, все едно им е коствало огромни усилия да си отворят заводи в Европа. Което е огромна лъжа. Истината е че няма европейска държава която да не покани инвеститори, няма правителство вероятно в света, което да не приветства нови инвеститори. Това са нови данъци, нови работни места и т.н. Лошото е че инвеститорите ходят в Унгария, Словакия, Румъния, Чехия, Турция и т.н. а нашата държава всички я подминават, не ги блазни евтината работна ръка и 10% данък печалба. Като прокажени сме.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Хондите са скъпи щото нямат производство в Европа освен в Англия но те излязоха от ЕС и то само Чивик се прави там.А нямат щото някой немски производители ги е страх от конглокенция едвам Сузуки направиха завод в Унгария и то заради Орбан който си е опък.Корейците едвам пробиха тука със завода в Словакия и трябваше да си изнесат целият развоен център в Германия и да назначат немци.Тойота пробиха през Франция щото и на французите все да им писва от немският диктат.Трудно е в ЕС яко протекции
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    До 11 Сигурен ли си че 1вото поколение има с 5 врати? Аз не съм убеден.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    На Toyota C-HR в градски условия и малко извънградско се постига разход под заводския. Това с нормално каране. Ако решиш да караш икономично пада на 3.5/100. "Вълшебните" седалки не променят обема на багажника. Той си остава малък, което според мен е голям минус и е крачка назад. Основно обаче е, че цената е висока и трудно ще се продава. Нямам идея защо само в Европа цените на Хонда са толкова високи. Навсякъде другаде са с нормална цена спрямо останалите марки.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Хондите са добри автомобили, обаче имат цена, като премиум. Вярно е, че качеството струва пари, но все пак са се поулели с парите които искат. На пазара втора ръка държат висока цена също. За да е така сигурно има защо. Другото неприятно е багажника. Как така заради малка батерия ще го намаляш толкова много. Тойота са единствените при които хибридните и нехибридни едни и същи модели имат един и същ обем на багажниците. Разхода на гориво при Тойота е по-нисък.Toyota C-HR има разход 3.9/100
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    " В чест на първото поколение, което беше само с три врати,.."?!?! Ко?? Моля?!?Какви са тези глупости??? Първото поколение се прави и с ПЕТ врати! И между второ и трето има много общи неща- от къде го измислихте , че нямат нищо общо!?!?
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Тоз пък 5 на 100 му е много.....моя джип гори 12 на 100 нафта.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Honda са ми любима марка, имам 2 мотоциклета и коли съм имал преди време, но когато става въпрос за хибриди, разумният избор е само един и той се нарича Toyota! По отношение цена/качество/здравина/икономичност, няма кой да бие Toyota. Просто няма! Ако някой знае кой модел хибрид е по-добър от техните по споменатите показатели, нека каже!
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Карам таква от март месец за 2400 км среден разход само в града 4.2
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Е как ще е скучно второто, много добре си изглежда. Ако беше с френска емблема щяхте да пишете оди какъв интересен дизайн има.
fallback
Последни