Намалена мощност, дим от ауспуха, по-силно тракане на двигателя са все симптоми на проблем. С други думи има вероятност дюзите да са запушени с мръсотия. Заслужава ли си обаче да ги почиствате и как може да се отрази на мотора подобна намеса.
Качеството на родното гориво отдавна е престанало да предизвиква буря от емоции, както беше през 90-те, но все още в горивото по нашите бензиностанции се намират мръсотия и суспензия от немити терминали, утайка от добавки и много други.
С една дума, не е трудно да попаднете на "мръсно гориво", а няколко резервоара може да са достатъчни, за да се запушат инжекторите и те да започнат да "протестират". Има три решения на този въпрос: "газ до ламарината", с надеждата, че мръсотията ще изгори, смяна или почистване на инжекторите. С първите две всичко е ясно, но с последния метод трябва да бъдете по-внимателни.
И така, методът „почистване на дюзите“ е два вида: ултразвук и химия (освен това химикалът може да бъде както със, така и без отстраняване). Да започнем с физиката: ултразвуковите вълни са предназначени да почистват дюзата, както зъболекарят почиства зъбния камък.
Теоретично всичко е наред, но на практика ситуацията е различна: новите дюзи ще оцелеят в процеса, но използваните - невинаги. Майсторът няма нищо общо с това, отговорността е на собственика, който е приел изпълнението. С други думи този метод не е препоръчителен за стари инжекциони.
Опцията за химическо почистване без отстраняване е добра за цената си. Като имате време, желание и пластмасова бутилка, можете да организирате процеса дори в гаража, но въпросът е: къде отива цялата мръсотия, която химическият състав отделя от дюзата? Направо в цилиндрите, а оттам само частично изгаряне, което не е достатъчно.
Най-безвредният вариант е химическото почистване на специално оборудване, при строго определено налягане. Там през дюзите ще "мине" състав, който ще ги измие, почисти и няма да навреди на мотора. Вероятността дюзата да се спука е няколко пъти по-ниска, отколкото при ултразвуково почистване, но също е налице. Това обаче означава едно: частта е трябвало да бъде заменена и по-добре да се развали в сервиза, отколкото на пътя.