fallback

Най-лесният и евтин начин за полиране на предното стъкло

Процесът не е много бърз, но дава впечатляващи резултати

Стари чистачки, реактиви от пясък и сол, както и евтина течност за чистачки - всичко това в комплект води до едно нещо: Ветроупорното стъкло е здраво, но се налага да се смени, защото е станало непрозрачно. Сега обаче ви разказваме за един по-евтин начин да върнете заводския вид на ветроупорното стъкло.

Абсолютно всички шофьори, които имат опит в управлението на употребявани автомобили, знаят, че предното стъкло и страничните прозорци страдат не само от камъни. С течение на времето те се надраскват от мръсотия и пясък, а старите, отдавна износени „чистачки“, които размазват въпросната мръсотията допълнително влошават картината. Година след година "триплексът" се замъглява и мнозина се питат: Какво да правя?

Ако има проблем, ще има и решение. Такова е измъченото мото на българския народ. Малкият бизнес, естествено, веднага отговори на нуждите на населението: „професионално полиране на стъкла с вносни технологии“ и тем подобни реклами има много. но и тази услуга е скъпа и не винаги ефективна. 

За да избегнете неудобство и ненужни разходи, можете да свършите работата сами: кой ще я свърши по-добре от собственика? Да, но тук няма да се справят нито пастата за зъби, нито прахът за пране. Натриевият карбонат или наричан още калцинирана сода обаче ще помогне. Да, да, същата, която се продава в суперите от незапомнени времена.

Ще полираме, разбира се, „мокро“, следователно, след като измием предното стъкло, веднага поръсваме повредените места или цялото стъкло с белия прах и започваме да полираме квадрат по квадрат. Или по-скоро кръг след кръг. Процесът не е много бърз, противопоказан в разгара на деня, но изключително ползотворен в една мрачна съботна вечер.

Раотата не става бързо, изисква усилие, но пък резултатите ще са налице, при това без излични финансови средства. Два часа работа с паузи и предното стъкло ще блести като кристал. С определено старание дори един изключително изтъркан "триплекс" може да бъде възстановен в прилично състояние. Има само едно правило: не се увличайте и проверявайте резултата по-често, отмивайки следите от содата от стъклото на няколко минути.

fallback
  • #7
    Zizoo ( преди 2 години )
    Предните стъкла в повечето случаи вече ги правят ламинирани. По добре да напишете статия за видовете автостъкла и назначенията и надписите върху тях.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Не слушайте тия от аутомедия нарочно подвеждат хората да ****ат стъклата си и после да трябва да купуват нови.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Най добре не полирайте нищо! Това се прави със специална машина и препарати. Ако не знаете какво правите ще стане по лошо и ще го надерете още повече. Ако драскотините са големи и дълбоки трябва да се смени стъклото.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Авторе, явно не правиш никаква разлика между калциев и калциниран. Да ти помогна - калциниран означава изгорял до състояние на въглен. Хайде сега помисли какво си написал.
  • #3
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Ако авторчето е съгласно, ще му дам 8 часа и 200 лева, за да ми оправи стъклото с ***/гъба и сода! Ако авторчето не ще, всеки, който вярва в тая глупост, да заповяда! Два фара, не стъклени, а плексигласови, 10 пъти по-малки няма да направите нови с *** и сода, камо ли предно стъкло!.....
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Стъклото, понеже е твърдо, се драска и съответно полира сравнително трудно. С професионални полиращи машини и цериев оксид не винаги става "като ново". Със сода и на ръка, освен умора и леко заличаване на някои леки драскотини се съмнявам да стане нещо. А за следи от камъчета, които са много по дълбоки от тези от чистачките- никакъв шанс. Пробвайте да полирате ръчно капака например и ще видите колко е трудно да се заличат "паяжините". Стъклото е многократно по- твърдо от лака.
  • #1
    Benny Hill ( преди 2 години )
    Интересно. Дали някой е пробвал. Като си взех "новата" кола има много леки следи от камъчета по стъклото. Дали ще има ефект ?
fallback
Последни