IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Богатите също плачат – обявиха шокиращи цени за поддръжка на Mercedes-AMG One

Техническото обслужване на хиперколата може да струва около 850 000 евро

Преди седмица спортното подразделение на Mercedes-Benz представи производствената версия на хибридната хиперкола Mercedes-AMG One, която се задвижва с 1,6-литров V6 двигател от Формула 1 и четири електромотора.


Mercedes-AMG One


Разработката на автомобила беше стартирана още през 2017 г., като вложените в него средства със сигурност са огромни и вероятно заради това главният изпълнителен директор на компанията Ола Калениус заяви, че той и екипът му вероятно „са били пияни“, когато са се съгласили да дадат „зелена светлина“ на проекта.

От Mercedes-AMG One ще бъдат произведени само 275 бройки, като всички вече са продадени. Цената е 2,75 млн евро без данъците, което означава, че в Германия, например, хиперколата ще струва 3,275 млн евро с ДДС. Самият автомобилът е много сложен технически и предполага не само трудна, но и много скъпа поддръжка.


Mercedes-AMG One


Според информация на изданието Auto motor und sport, разходите определено са шокиращи. Техническо обслужване на колата трябва да се прави на всеки 5000 км пробег, а на 50 000 км се налага пълен преглед на всички агрегати и системи. И в зависимост от тяхното износване и нужда от замяна, то може да струва до 850 000 евро.

В тази сума вероятно влиза ремонт на двигателя с вътрешно горене, чийто ресурс, обявен от производителя, е 50 000 км. А това означава, че ако собственикът на Mercedes-AMG One кара колата редовно и за 4 години навърти 200 000 км, той ще трябва да похарчи за поддръжка повече, отколкото е платил за самата кола.


Mercedes-AMG One


Разбира се, трудно е да се повярва, че някой ще ползва такъв автомобил във всекидневието си, тъй като той просто не е подходящ за това. Очаквания са, че повечето от тези 275 бройки ще попаднат в частни колекции и ще се показват на изложения, а също така някои от тях, най-вероятно, ще бъдат продадени с цел печалба.

Интересно обаче е да се види дали някой от собствениците няма да са пробва да подобри рекорда за серийни автомобили на Северната дъга на „Нюрбургринг“, който сега принадлежи на Porsche 911 GT2 RS MR и тест-пилотът Ларс Керн - 6 минути и 43,3 секунди.


Още снимки на хиперколата - вижте в галерията:

0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Според предишни статии май всички бройки са продадени. Едва ли някоя бройка ще мине повече от 5-6 хм км. Имам спомен от една статистика че притежателя на Бугати Вейрон има средно 80 автомобила ;). Няма кой да мине 50 х км тая кола. Но пък има кой да даде 850 х евро дори и само да е стояла в гаража. Въпрос на имидж.
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    нови фанатици ли има ( преди 2 години )
    Римака, кога го купи, че му знаеш поддръжката, колко излиза ве? Издуханннн тип.
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    смех ( преди 2 години )
    Ти вярваш ли го тва за 500км пробег я виж смешният капацитет на батерииката
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Мхм ( преди 2 години )
    А що не кажеш че римак невера има пробега на Ситроен Ами за 8000лв
  • #5
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 2 години )
    Така е, скъп е, но е направо евтиния да го караш в сравнение с този Mercedes. Въпреки че е най-бързия сериен автомобил на планетата, зареждането и поддръжката му за първите 150 хиляди километра ще струват по-малко, отколкото само смяната на маслото на Volkswagen golf без му да броим горивото. Mercedes от друга страна, само за поддръжка ще трябва да даде цената на чисто нов Rimac Nevera.Виждаш ли разликата? Rimac Nevera е автомобил който можеш да ползваш за ежедневно шофиране.
  • #4
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Те повечето коли на немците са точно такива, като това недоразумение, но с някоя нула в цените надолу, но принципа е един и същ. Продават ти нещо с надута цена и съмнителни характеристики с кофти качество и инженерна мисъл такава, че примерно, за да смениш изгоряла крушка на фара разглобяваш предницата. Всичко по обслужване е ремонт е скъпо, частите също и така швабата печели двойно - от продажбата и от ремонтите/обслужване. Не случайно продажбите на коли намаляват, а те отчитат рекордни печалби
  • #3
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Rimac Nevera e електромобил и струва 2.4 мил. долара. Не е много по- евтин. А този мерцедес е един странен експеримент, не е никакъв еталон за спортни коли с ДВГ.
  • #2
    16 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    После разправяйте, че електромобилите били скъпи. След пет шест години всеки спортен електромобил ще се подиграва на този Mercedes по повечето параметри и ще струва 15-20 пъти по-евтино, без да се нуждае от поддръжка.
  • #1
    30 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ха-ха. Вече има коли, които не стават за каране. Жените са фалшиви, колите са фалшиви, животът е фалшив....