fallback

Наследникът на класическия Defender стъпва на пазара у нас

Ineos Grenadier ще бъде наличен за поръчки в България още тази година

Ineos Grenadier - считаният за духовен наследник на класическия Land Rover Defender, бе представен за първи път пред българска публика на специално събитие в София. На представянето бяха показани финалните предсерийни прототипи на машината, а серийно производство стартира съвсем скоро в бившия завод на Smart във Франция.

Новият Grenadier ще се предлага и на българския пазар. Дистрибутор на британския всъдеход в България ще бъде вносителят на Mercedes-Benz у нас "Силвър стар". Все още няма официална ценова информация за "Гренадира", но се знае, че стартовата му цена ще е поне 120 000 лева, предвид фактът, че във Западна Европа Grenadier се предлага на базова цена от около 60 000 евро. Поръчки за машината ще започнат да се приемат през последното тримесечие на годината.

Ще ви припомним, че Ineos Grenadier е личен проект на собственика на едноименния химически конгломерат сър Джим Ратклийф, който е сред фанатизираните почитатели на стария Land Rover Defender, чието производство бе прекратено през 2016 година. Ратклийф дори опита да закупи правата за производството на класиката, но получи отказ от JLR и реши да стартира свой проект за наследник на иконичния модел.

Новият Ineos Grenadier е разработен от подразделението Ineos Automotive в партньорство с водещи световни доставчици като Magna Steyr, Brembo, BMW, ZF, Recaro, Carraro и др. Всъдеходът е конструиран на рама, като разполага с цели мостове и постоянно 4х4 задвижване с бавни предавки, блокаж на централния и задния диференциал, а клирънсът е 264 мм.

За задвижването на всъдехода ще се грижат два трилитрови двигателя на BMW - бензинов и дизелов. В първия случай мощннността е 285 к.с. и 450 Нм, докато при дизеловата версия "конете" са 249, а нютонметрите - 550. И в двата случая тягата се предава към колелата през 8-степенен автоматик ZF, който е пренастроен да се сработва с механичната раздатка, която е собствена разработка на британската компания.

Новият високопроходим модел ще се предлага в два стила на оборудване - Station Wagon (с три първоначални нива на оборудване) и Utility. В първия случай машината ще е с 5 места, като стандартно е с хомологация N1 а във втория може да бъде поръчана и като лекотоварна версия с 2 места. Очаква се догодина на пазара да излезе и версия пикап с двойна кабина, която ще е малко по-дълга от стандартния всъдеход.

fallback
  • #7
    Стефан ( преди 1 година )
    Тов изглежда много истинско! Външният вид е последна грижа.Лошото за нас българите, е че цената цената е висока.Аз имам 32 годишна Г-класа (463), 3л. дизел, постоянно зацепени мостове,къса база, ZF автоматик и т.н. Никакви екологични еднодневки не могат да се сравняват с машини като горната.Тя може да е инвестиция.Късият живот на еко колите е измама, а не екология.Емисиите от рециклирането на коли с 10г. живот, са огромни, но са източник на печалби. Да не говорим за акумулатори ...
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    пак мн разбирачи и остроумници в коментарите.....
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Имах предвид да се сложат 35 инча. Те стандартните гуми 265/70R17 са към 31,6 инча. На 35 вече ще стане както трябва.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Отпред прилича за зил. Опитали са да го направят ретро - модерна класика и да напомня за стария Дефендър ама доста грозно е станало. Иначе джипката има добри характеристики и е идеална за това за което е направена. Работен кон за ходене по горите. Стандартните гуми 265/70Р17 са *** за асфалт и определено са малки за такъв голям джип. Трябва да се сложи нещо минимум 33 инча или по голямо със грайфер за гората.
  • #3
    смех ( преди 2 години )
    сърове и мърове а те едни проздти ингилизи ***
  • #2
    смех ( преди 2 години )
    Нали Планетата пазим бе кви са тия бмв барутници в8
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Доживяхме Мерцедес да продава БМВ.
fallback
Последни