IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо 22-годишно Peugeot 306 струва 106 000 лева?

Пазарът за класически автомобили май окончателно се е побъркал

Peugeot 306, представено през 1993 и пенсионирано в началото на 2002, не е между най-успешните модели в историята на френската компания. В българските сайтове за употребявани коли екземпляри от последните производствени серии се продават на далеч не впечатляващи цени - между 800 и 2100 лева. Ако не ви тревожи десният волан, можете да си купите бройка от Обединеното кралство за символичната 1 лира (2.30 лева) например.
  
    
Peugeot 306 rallye, 2000
Снимки: KGF Classic Cars
      
    
Напук на всичко това обаче сега британска аукционна къща предлага едно 22-годишно Peugeot 306 не за два, и не за две хиляди, а за цели 106 122 лева (45 995 лири). Част от обяснението е, че пазарът за класически автомобили е буквално полудял напоследък, защото ниските лихви насочват много спестители към него, и предлагането е далеч по-малко от търсенето. Другата част от обяснението е, че конкретното 306 показва на километража си пробег от eдва 497 километра (309 мили).
  
   
Peugeot 306 rallye, 2000
    
      
Става дума за една от общо 500-те произведени бройки от версията 306 Rallye, с първа регистрация на 12 май 2000 година. Rallye е специална версия на хот-хеча 306 GTI-6, предназначена за британския пазар. "Специалното" в нея е, че е доста по-оголена в сравнение с оригинала - лишена е от фаровете за мъгла, климатика, стъкления покрив, електрическите прозорци и дори температурния датчик, които са серийни при GTI-6. Това помага теглото да се намали с 65 килограма, и понижава осезаемо цената. През 2000 година това 306 Rallye е струвало едва 15 995 лири, или една трета от цената, която му искат днес.

Иначе британската лимитирана серия ползва същата платформа и задвижване, включително двулитровия бензинов мотор с 16 клапана и инжекцион Magnetti Marelli (XU10J4RS), развиващ 167 конски сили. Той е съчетан с 6-степенна трансмисия - все още рядкост по онова време. Колата тежи само 1163 килограма, развива максимална скорост от 220 км/ч, а ускорението от 0 до 97 км/ч отнема 7.8 секунди.
    
      
Peugeot 306 rallye, 2000
    
     
Историята на конкретния автомобил е лесно доказуема - оригинално предвидена за британски дилър на Peugeot, който междувременно фалирал, колата била придобита от прекупвач и продадена на един от шефовете на фенклуба на Peugeot в Англия, който оттогава я използва само за участие в изложения. Направена е само една модификация - към оригиналния касетофон Clarion е добавен CD-чейнджър за шест диска, монтиран в багажника.
  
    
Още снимки на Peugeot 306 Rallye вижте в ГАЛЕРИЯТА:


 
   

0 от 500