IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Драскотини по боята? Няколко съвета как да си ги оправите сами

Вижте как няма да ви се налага да харчите много пари за цялостно пребоядисване на детайл

Нека започнем с факта, че т.нар. микропукнатини, причина за които са хвърчащите по пътищата миниатюрни камъчета неминуемо увреждат боята, независимо дали колата се кара основно по магистрала или пък в града. Като прибавим към това сръчността на съседите, а понякога и нашата собствена, рано или късно колата се покрива с малки наранявания на лака и боята. Те на пръв поглед са незабележими, но с течение на времето започват да ръждясват.


боядисване


Проблемът "видимо/не се вижда", но всъщност е основна предпоставка за появата на сериозна ръжда. Малката драскотина или дупчица бързо се превръща в приемник, който много скоро отвежда колата до бояджийския цех. Единствената правилна и подходяща опция за ремонт на тези т.нар. микропукнатини е боядисването. Но предвид цените лесно може да ви побелее косата - цените за работа и консумативи са нарастват неумолимо. 

В случай на такива микродраскотини отлагането „за по-късно“ няма да свърши работа. Как обаче става това. Струва си да започнем с ясното разбиране, че тези повреди не могат да бъде полирани. Просто няма начин. Не пробвайте и с маркери и други восъчни пастели. Подобна мини повреда може само да се боядиса. За тези цели ви е нужна същия цвят боя в комплект с лак.

Необходима е и четка, но не каква да е. Най-тънките четки за рисуване с акварел обаче вършат отлична работа. Не забравяйте обаче преди това за преобразувателя на ръжда: той ще бъде отлична основа и е доста способен да замени грунда в този импровизиран ремонт.

След като набавите нужните материали можете да започнете работа. Преди всичко ще измивате и полирате засегнатия елемент. След това нанасяте „химията“ наречена преобразувател, оставяте ѝ няколко минути да подейства според инструкциите, след което измиваме с течаща вода и подсушавате. Следва боядисването.

Не забравяйте, че боята има тенденция да се стича, така че за перфектен резултат ще ви трябват два или три много тънки слоя, които се нанасят последователно след като първия изсъхне. След като се постигне желаният ефект, лакирате: също на два или три слоя. И чак тогава полирате зоната с възможно най-фината водна шкурка - внимателно, без натиск. 

Този подход ще ви позволи да получите много достоен, почти невидим резултат - и това ще е най-високата оценка на работата ви, а в същото време няма да ви вкара в разходи. Боя, лак, четка, шкурка и преобразувател на ръжда - всичко това струва около двайсетина лева. Скъпо е за една драскотина, но къде сте виждали употребявана кола само с една такава? А и боядисването на детайл от професионален бояджия ще ви излезе десетократно по-скъпо.

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Insolance ( преди 1 година )
    Признавам си, не разбирам от автомобили, макар, че съм инженер, но съм сигурна, че всички коментирали преди мен "разбирачи", дори на картинка не могат да го докарат този москвич.
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Дамян ( преди 1 година )
    20 лева преобразувател за ръжда,четка,боя и лак.Тоя дето е писал статията в кой век живее? Скоро си купих преобразувател на ръжда на вюрт 32 лева...
  • #6
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Пешо ( преди 1 година )
    По голяма тъпотия не съм чел....Човека които ги е писал това,няма никаква представа от авторепаратура...Информирайте се моля,че невежество тук е на макс!
  • #5
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Чичш Гошо ( преди 1 година )
    Направо си представям дефицит на четки номер 2! Как можахте да напишете такава простотия, то бива, бива, този път сте се оляли
  • #4
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Стиф ( преди 1 година )
    Повече глупости на 1 място не бях виждал... Заповядайте във всеки бояджийски сервиз за ретуш, няма да ви свалят кожата, просто и змиите автомобила добре... Преобразувателя за ръжда НЕ Е грунд, дори се шлайфа преди подготовка с изключение на няколко вида. После НЕ се полира преди ретуш, заради добавките в частите, НЕ се мокри след ръждопреобразувател. Абе всичко в статията е НЕ, НЕ и НЕ. Най-без болезнено, ако искате сами е лак за нокти в близък цвят, запечатва временно и няма да драззни толкова.
  • #3
    20 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Отново статия пълна с грешки - явно вече дори не проверявате какво ви предлага чичко Гугъл. Пълни некадърници сте.
  • #2
    7 rate up comment 6 rate down comment
    BMW i3s ( преди 1 година )
    А моята от 100% карбон. Като кажа: BMW assist, търси "ръжда" в Гугъл, ми отговаря: от какъв бяс?
  • #1
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Моята кола е от алуминий, ръжда няма, дори драскотина или чукнато от камъче да има.