fallback

Електрически Nissan ще пътува от Северния до Южния полюс

Кросоувърът Ariya трябва да измине 27 000 км и да прекоси три континента

През вече далечната 20007 година, фамозното трио от предаването Top Gear достигна до Северния полюс със специално доработен пикап Toyota Hilux. Сега, същата компания, която подготви машината - Arctic Trucks, ще помогне на Nissan и британския приключенец Крис Рамзи за още едно епично пътешествие. Този път мисията ще стартира от Северния и ще финишира на Южния полюс след над 27 000 изминати километра.

Интересен е, обаче, изборът на автомобил за приключението - електрическият кросоувър Nissan Ariya. С него Рамзи ще трябва да преодолее гигантската дистанция, прекосявайки три континента (двете Америки и Антарктида) и 14 държави, като маршрутът ще премине през планини, пустини и ледените арктически морета и територии. Или казано иначе - през някои от най-екстремните места на планетата.

Разбира се, това е доста сериозно изпитание за електромобил, затова партньор на пътешествието ще са доказаните специалисти в подготовката на всъдеходи за суров климат от Arctic Trucks. Засега е ясно, че приключенският Ariya ще получи усилено окачване, модифицирана (скосена) предна броня със зашита под купето, уширени колесни арки, допълнителни светлини и гуми за всякакви терени.

За движението през сложните участъци, електрическият кросоувър ще разчита на технологията e-4ORCE, която контролира въртящия момент и спирачното усилие на всяко едно колело. А от Arctic Trucks, освен с доработките на електромобила, ще се заемат с планирането на маршрута, както и с цялата логистика на експедицията.

Според Рамзи, целта на експедицията е да покаже, че електромобилите могат да се справят и с най-тежките природни условия, така, както го правят и конвенционалните машини. А за вицепрезидента на Nissan Асако Хошино, това е невероятна възможност да се демонстрират възможностите н автомобила и по-специално тези на технологията e-4ORCE.

Експедицията с електрическия Nissan Aryia определено ще е голямо предизвикателство, като се има предвид, че кросоувърът е с максимален пробег от 445 км при версията с 4 задвижващи колела. При това в идеални условия, извън горещините на пустинята и екстремните студове. Това означава доста спирания за зареждане, а в Арктика и Антарктида едва ли има бързи зарядни станции...

Това, обаче, не притеснява особено Крис Рамзи, който през 2017 година измина над 16 000 километра в тежки терени с модифициран електромобил Nissan Leaf по време на надпреварата Mongol Rally. Освен това, експедицията "полюс - полюс" е планирана цели 4 години. Ако всичко върви по план, пътешествието ще стартира през март догодина.

Повече снимки на проекта за експедицията на Крис Рамзи вижте в галерията:

fallback
  • #2
    По-лесно ще е с ток ( преди 2 години )
    ПеркиГенераториСлънчеви панелиМного опции
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    "..а в Арктика и Антарктида едва ли има бързи зарядни станции..." - че то там бензиностанции няма, та камо ли зараядни. Предвид че всички полярни бази са със собствен генератор..
fallback
Последни