fallback

Защо нивото на антифриза в разширителния съд може внезапно да се повиши

Следенето на състоянието на охладителната течност е добра превенция срещу скъпи ремонти

По правило повечето шофьори започват да се притесняват, когато нивото на антифриза в разширителния резервоар падне под маркировката MIN. След това собствениците на автомобили започват да добавят течност и да търсят течове. Въпреки това, още повече причини за нервност се появяват, когато количеството антифриз започне да се увеличава. Разказваме ви какъв може да е проблемът.

Когато нивото на антифриза се повиши, когато двигателят загрее, това е абсолютно нормално. Но когато в резервоара има твърде много течност, трябва да внимавате, защото това може да означава сериозни проблеми.

Една от причините е въздушен балон в охладителната система. Това води до повишаване на налягането и изтласкване на антифриз в разширителния съд. А въздухът в системата може да се появи поради снижаване на налягането в тръбите и маркучите. Факт е, че през пролетта внезапните температурни промени не са необичайни. През нощта може да е значително по-студено, а през деня  - много топло. 

В студа размерите течността намаляват, налягането в системата спада и ако има леки "пробойни" в системата, то оттам в нея прониква въздух. И колкото по-стара е колата, толкова по-голям е този риск, защото тръбите вече са загубили своята еластичност или дори са се напукали. Термостатът или парното могат сериозно да страдат от такава "въздушна възглавница", така че трябва да се отървете от нея.

Друга причина за проблема са грешки при смяна или доливане на антифриз . Ако е напълнен твърде бързо, тогава въздухът просто няма време да напусне напълно системата. Така че, при смяна на течността преди летния сезон, трябва да се внимава.

Продължаваме с друг проблем. Често след зимата в двигателния отсек се натрупват много мръсотия, а радиаторите на двигателя и климатика се запушват. Запушените радиатори затрудняват охлаждането, а мръсотията може да повреди температурния сензор. От това през пролетта, когато скоростите и натоварванията на двигателя се увеличат, може да се получи прегряване.

Това е много сериозен проблем, защото ако двигателят е алуминиев и дори без чугунени облицовки, тогава главата на блока може лесно да се деформира и тогава двигателят ще бъде изправен пред скъп ремонт. 

Друга причина е повреда на гарнитурата на цилиндровата глава. В този случай отработените газове започват да навлизат в охладителната система, които избутват течността в разширителния съд.

Може да се даде само един съвет: развийте капачката на резервоара за масло и я проверете. Ако върху него има бяло покритие, подобно на боза, тогава е почти сигурно, че гарнитурата на главата е "заминала“.

fallback
  • #3
    Иванов ( преди 2 години )
    Имам служебна Дачия на 320 000 км , единствените ремонти са компресор на климатик на 200 000 и турбина на 250 000.Грам не гори масло. 1.5 дци.
  • #2
    БЕЗ ИМЕНА ( преди 2 години )
    Имах проблеми с термостата, изкарах невероятен късмет, че видях в огледалото как отзад изпуши бяло и спрях на една бензиностанция. За 10 лева щеше двигателя да замине (толкова струваше термостата). След това се оказа, че не е само той. Някакви други тръбички също бяха заминали (едната се беше стопила), другата беше развалена също... Абе старост не радост, на 24 години е колата вече, електрониката също се скапва, онзи ден с нея се занимавах...
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    При японските автомобили системата автоматично се обезвъздушава и подобни проблеми няма с въздушни възглавници. А това с гарнитурите само на европейски коли съм го виждал. От какво ги правят тези гарнитури, но след 5-тата год.са проблем. Много и прегряват моторите и кривят глави. Е тогава да видиш чудо. Познава се, като антифриза се увеличава и стане кафяв с отлагания от масло по стените на разширителния съд. Ако видите подобно нещо, честито
fallback
Последни