Европейското подразделение на Ford е една от 25-те големи компании, които подкрепят петиция, призоваваща Европейския съюз да забрани продажбата на нови автомобили и микробуси с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Това съобщава Autocar, като публикува и подробности за плановете на марката на Стария континент.
Компанията е поели ангажимент за премахване на моделите с ДВГ и постигането на пълен въглероден неутралитет. На пазара вече са Ford Mustang Mach-E и Ford E-Transit, а към тях до 2024 г. ще се присъединят още 7 превозни средства с нулеви вредни емисии, включително новия E-Transit Custom и електрическата версия на Ford Puma.
„През миналата година ЕС предложи 100% намаляване на емисиите на CO2 от превозните средства до 2035 г. в своите 27 държави-членки. За да подкрепи тази инициатива, европейското подразделение на Ford призова ЕС да „установи задължителни цели за инфраструктурата за зареждане“ с оглед улесняване на масовото преминаване към електромобили”, се казва в официалното съобщение на компанията.
Не се уточнява какви ще бъдат тези цели за инфраструктурата, но неотдавнашен доклад на счетоводния гигант Ernst and Young предполага, че Европа ще се нуждае от 65 милиона зарядни станции 2035 г., за да обслужи парк от 130 милиона електромобила. От тях 85% трябва да бъдат инсталирани у дома.
„За да постигнат успешно това, политиците в ЕС трябва също поставят задължителни цели на национално ниво за безпроблемна инфраструктура за зареждане на електричество, която отговаря на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Това е и причината, поради която Ford и останалите 24 компании, подписали петицията, искат ЕС да въведе нови правила, които установяват ясни стандарти за улесняване на прехода към електрически превозни средства”, коментира шефът на европейското подразделение на Ford – Стюарт Роули.
Освен Ford петицията беше подкрепена и от някои от най-големите производители на автомобили в Европа. Компании като Audi, Mercedes-Benz, Mini, Renault и Stellantis вече обявиха, че ще спрат да произвеждат превозни средства с ДВГ още през 2030 г. А това е и една от стъпките, за да може Европа да постигне целта си за нетни нулеви емисии до 2050 г.