Напук на драстично повишените цени, пазарът на нови автомобили в България продължава да расте, показва традиционната справка на Automedia.bg в данните за регистрациите в МВР. За първите четири месеца на годината у нас са регистрирани 10 591 нови леки автомобила в категориите M1 и N1 - с 520 повече (+5.2), отколкото за същия период на 2021 година. Само през април новите регистрации са 2752.
Първата бройка Bugatti Chiron Supersport с българска регистрация вече е факт. Снимката е от профил на собствениците в социалните мрежи
Повечето дилъри, с които разговаряхме, смятат, че биха продали и по-големи количества, ако не бяха сериозните проблеми с доставките покрай продължаващата криза за микрочипове. Ако се вярва на официалните данни на МВР, реекспортът е пренебрежимо малък - едва 190 отписани леки автомобила от началото на годината, или по-малко от 2%.
Toyota продължава да е най-продаваната марка от началото на 2022 година у нас, следвана от Renault. Едва на четвърта позиция остава дългогодишният пазарен лидер в България - Dacia. Румънската марка по традиция стартира по-слабо и засилва темпото през втората половина на годината, а сега страда и от загубата на най-продавания си в предишните години модел - Dokker, който вече се продава под името Renault Express.
Toyota - 327 Renault - 308 Dacia - 231 Kia - 220 Volkswagen - 178 Peugeot - 170 Skoda - 146 Citroen - 138 Hyundai - 135 Mercedes - 116 BMW - 105 Ford - 100 |
Продължава тенденцията за свиване в по-ниските пазарни сегменти и за ръст при по-скъпите автомобили - естествена последица от политиката на повечето производители да отдават приоритет на по-доходните модели при недостига на чипове.
Свръхлуксозният автопарк у нас, който вече включваше пет бройки Ferrari и 4 Lamborghini, през април е допълнен от първия на нашия пазар Mercedes AMG GT Black Series (със стартова цена около 610,000 лева), Aston Martin DBS Volante (начална цена близо 630,000 лева) и, не на последно място, от едно Bugatti Chiron Supersport (с цена от 7.2 милиона лева). Ако се съди по публикации в социалните мрежи, последният автомобил е купен от семейството на собственика на транспортната компания "Биомет". Доставката съвпадна донякъде куриозно с протестите на превозвачите, настояващи за повече подкрепа от страна на правителството.
Най- продаваните марки и модели в България (ГАЛЕРИЯ):
Чешката марка е от най-потърпевшите от кризата с чиповете, като за основните й модели, начело с Octavia, чакането за доставка на поръчан автомобил вече клони към една година. Това е основната причина за над 38-те процента спад на годишна база. По-добре стоят нещата с кросоувър гамата, което обяснява и първото място на Kodaiq при най-продаваните модели. Новите регистрации през април са 146.
Най-продавани модели: Kodiaq - 145, Octavia - 122, Superb - 107, Kamiq - 74, Karoq - 64, Scala - 55