fallback

Шефът на Stellantis очаква голям проблем с батериите за електромобили

Според Карлос Таварес скоро ще има сериозен проблем с доставките и на суровини

На събитието Future of the Car, организирано от изданието Файненшъл Таймс вчера шефът на Volkswagen Group заяви, че е прекалено рано светът да мине изцяло към електромобили. И докато Дийс се изрази песимистично, то не по-оптимистично прозвуча изказването на още един мениджър на автомобилен гигант по време на форума - шефът на Stellantis Карлос Таварес.

Преходът към електромобили представлява голямо предизвикателство пред индустрията, като всички гиганти са поели по този път, осеян с неясноти и клопки. Подводни камъни, представени от множество фактори, преди всичко свързани със суровините, батериите и инфраструктурата, както подчерта за пореден път Таварес.

Все по-гореща тема, която главният изпълнителен директор на Stellantis обобщи като „Може да не ни хареса начинът, по който тези суровини ще бъдат получени след няколко години“. Изречение в една реч, предназначена като предупреждение към автомобилния свят, да не се повтарят грешките от миналото.

Според прогнозите на Таварес, между 2025 и 2026 година ще има сериозен проблем с доставките на батерии, заради "глада" за акумулатори от страна на индустрия, която сега рязко се насочи към електрическата енергия. Проблем, дължащ се, връщайки се към първоначалната реч, също и към суровините, като португалският мениджър изведе отново на преден план проблема със зависимостта на Европа от Азия и по-конкретно от Китай.

Изказването, което намери поддръжка и от политици в Европа, продължи с опасения, че "със скоростта, с която всички сега произвеждат и изграждат, производственият капацитет за батерии вероятно е на границата, за да може бързо да поддържа промените на пазарите". Според Таварес има необходимост да направим Европа независима: „Ако няма доставка на батерии в краткосрочен план, тогава ще има значителна зависимост на западния свят от Азия. Това е нещо, което лесно можем да предвидим“.

Всъщност, западният свят се задвижи с изграждането на нови гигафабрики, именно за да "скъси" веригата за доставка на акумулатори, работейки на територията, без да се налага винаги да се гледа на Изток. И сякаш проблемите с руския газ дойдоха като поредно предупреждение за индустриите.

Тавареш вижда и още един, по-голям проблем: "Какво следва нататък? Къде е чистата енергия? Къде е зарядната инфраструктура? Къде са суровините? Къде са геополитическите рискове от снабдяването с тези суровини? Кой гледа пълната картина на тази трансформация?" Това са въпросите, зададени от мениджъра в речта му, за да предупреди не само индустрията, но и националните администрации, да подкрепят енергийния преход на автомобилния свят.

Друго ключово предизвикателство, свързано с батериите, ще бъде това на разходите - да се поддържат цените на електрическите автомобили сравнително достъпни за всички, за да не се „загуби“ средната класа.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    с тези цени на електрички, няма как да я загубите средната класа, понеже изобщо не сте я печелили.
fallback
Последни