fallback

Защо много автомобили имат бутон под педала на газта?

Този механизъм се среща при модели с различни трансмисии

Конструкцията на всяко превозно средство може да повдигне много въпроси. Например, в салона на някои автомобили можете да намерите бутон, който се намира точно под педала за газ. Дизайнът и точното му местоположение може да зависят от решенията, които се използват от инженерите по време на процеса на разработка на конкретно превозно средство.

На пазара има автомобили, в които този бутон се намира на скрито място. Намирането му понякога е почти невъзможно дори при внимателна проверка. При някои модели обаче той е поставен така, че да се вижда. Освен това, той се среща при автомобили с различни трансмисии, тоест няма значение каква скоростна кутия се използва.

Всъщност използването на бутон под педала започна преди няколко десетилетия. Например, механизъм от този формат може да се види в Audi 100. Бутонът се използва и в много други германски автомобили. А ако разгледаме съвременните превозни средства, в тях този елемент изглежда по-елегантно и не се откроява от общия фон.

Този бутон е необходим за активиране на режима на „кикдаун“, който позволява на шофьора да постигнете максимална динамика на автомобила. Когато бъде натиснат педала за газта до пода, се изпраща сигнал към блока за управление на двигателя. Включва се по-ниска предавка, а оборотите се увеличават и така се постига максимална производителност.

Функцията „кикдаун“ е особено полезна при изпреварване. Например, шофьорът разбира, че трябва да завърши маневрата възможно най-бързо и тогава се налага да натисне педала на газта докрай. По-трудно е обаче да се разбере защо бутонът се използва в автомобили с ръчна скоростна кутия. А това се обяснява с унификация – така той е достъпен за всички версии на един модел, без значение от трансмисията. При някои модели този бутон позволява да изключите системата за охлаждане на въздуха, за да постигнете същия „кикдаун“.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Ха ха, а аз си мислех, че това е ключ маса като на учебната ми ГаЗ-ка. Не знам за какво им е тоя бутон, но всяка кола с карбуратор си има и ускорителна помпа. Отделно, че днес всичко е електроника и такива глупости не са нужни на никой. Селска работа...
  • #10
    робин худ ( преди 2 години )
    Прекрасни германски бънгий някога правеха автомобили сега всичко е пари но не и атомобили жалко ,а за здравина да не говорим смях двойка дизел теефесай смях прекрасни бънгийй честито на мазохистите
  • #9
    Изненадан ( преди 2 години )
    За пореден път ме изненадват глупостите ви. Как може бутона за кикдаун да е на място различно от това под пeдала за газта? Може би пак цитирате иновативни съветски решения в които кикдауна е в жабката?
  • #8
    Дъртия каруцар ( преди 2 години )
    Притежавам Мерцедес - W201 автоматик, произведен през 1985 година. И той има такъв превключвател под *** на газта. При натискането му се подава ток на електро-магнитен модул, който е на (до) командния блок (мозъка) в скоростната кутия като променя ,,магистралата" на модулното налягане на маслото към по-малка предавка, иначе казано превключва на предходната скорост. При сегашните умни автомобили пак е същото, но комуникацията минава така: ел.газ - централен комп -комп скорости-модул скорости.
  • #7
    Баба Минка ( преди 2 години )
    Т'ва е паник бутон......когато не знаеш какво да натиснеш , натискаш него !
  • #6
    dinoas ( преди 2 години )
    Приятелю, в старите автомобили няма бутон , там е ограничител на хода на газта. В новите се намира в самият ***, там вече е съвсем друга работа. Стъпалото както се нарича бутона служи именно за това, да ускори максимално , но някой трябва и да превключи на по ниска предавка , защото не всеки е с автоматична трансмисия. Много зле написано от твоя страна. Функцията която стъпалото активира е " кикдаун" но я има само в автомобили с електронно командване на двигателя. Онези старите с жилото... Про
  • #5
    Моя милост ( преди 2 години )
    Поредните глупости В по-старите също го има но е с цел ограничаване на хода на *** и може да се регулира. Говорите само за най съвременните и скъпи автомобили.
  • #4
    Виктор ( преди 2 години )
    Този бутон позволява надвишаване на зададената скорост на ограничителя на скоростта, когато е активиран. Без значение от вида на скоростната кутия!
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз пък взех книжка на автомобил, който имаше бутон Над газта, казваше се стартер, а автомобила бе ЗИЛ 157 Джуган!
  • #2
    Карам е90 ( преди 2 години )
    Любимия бутон в колата ми
fallback
Последни