fallback

Флагманът на Mercedes получи усъвършенстван автопилот

За предлагания като опциия Drive Pilot се доплащат поне 5000 евро

През декември миналата година германските власти разрешиха на Mercedes-Benz да използва системата Drive Pilot на пътя, като тя осигурява трето ниво на автономия. Сега производителят от Щутгарт се готви да пусне технологията на вътрешния пазар.

От компанията съобщиха, че новата опция ще може да се поръчва от 17 май за два по-стари модела на марката - S-Class и EQS. Система предлага възможност на шофьора да свали ръцете си от волана и дори да откъсне поглед от пътя, като за бензиновите версии тя струва 5000 евро, а за хибридите – 7430 евро (в случая функция е част от допълнителен пакет Plus).

Системата Drive Pilot ще се предлага и най-новия модел на марката - SUV EQS, но неговите продажби все още не са започнали. Комплексът използва в работата си различни камери, сензори, радари, както и лидарни и високо прецизни триизмерни карти, като е в състояние да извършва потегляне, спиране и смяна на рентата при скорост от 60 км/ч.

Според информации на различни медии, които вече са тествали технологията, тя е в състояние да изпълнява всички маневри точно и уверено. Системата информира водача за готовността си да улесни живота му със светлинните индикатори на волана - за да потвърдите прехода към офлайн-режим, човекът зад волана просто трябва да натисне определен бутон.

При непредвидени ситуации електрониката предлага да се върне в режим на ръчно управление и ако шофьорът не реагира повече от 10 секунди, автомобилът спира сам, отключва вратите и се свързва със спешни служби. Освен всичко друго, Drive Pilot е в състояние да разпознава колите на спасителните екипи с помощта на камера.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Как може тоя мерцедес, с тая огромна решетка да е толкова невзрачен, не знам...
  • #3
    hahahah ( преди 2 години )
    too many gays and self-driving cars and not enough real people...
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    От 6-годишен собствен опит с такива технологии: крайният резултат е по-изморително и по-неспокойно пътуване, защото освен да следи обстановката на пътя, шофьорът трябва да следи и постоянно да поправя грешките на далеч, далеч несъвършения и ограничен софтуер. Някой ден ще имаме добри системи, но засега са чиста загуба на пари
  • #1
    Popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Не разбирам защо един шофьор би имал нужда от тази технология, още повече че не е 100% безопасна и надеждна...
fallback
Последни