След половин век доминация сегментът на градските автомобили (B) вече не е най-големият на европейския пазар, показват обобщени данни на аналитичната компания Dataforce за първото тримесечие на 2022. Най-продаваните автомобили на континента вече са малките кросоувъри. Те и големите SUV са единствените класове, които могат да се похвалят с ръст през тази година спрямо миналата. Иначе като цяло пазарът се е свил с 11%, най-вече заради затрудненията с производството покрай недостига на чипове.
Tesla Model 3 е най-продаваният електромобил в Европа през 2022 - не само в премиум сегмента, но и изобщо. Второто място е за Tesla Model Y, третото - за Fiat Nuova 500
Последното се отразява особено остро на групата VW и на Golf, дългогодишния автомобил номер 1 на европейския пазар, който сега се е смъкнал до трета позиция.
1. Peugeot 208 - 52,031 2. Dacia Sandero - 51,496 3. VW Golf - 46,578 4. Peugeot 2008 - 39,959 5. Citroen C3 - 39,195 6. Ford Puma - 38,857 7. Opel Corsa - 38,637 8. Renault Clio - 38,437 9. Hyundai Tucson - 37,822 10. Toyota Yaris - 37,811 |
На фона на общия спад прави впечатление продължаващият бум на електромобилите - цели 61% ръст спрямо първото тримесечие на миналата година. Общо продадените електрически коли са 326,081. Над една пета от това се пада на двата модела на Tesla - Model 3 и Model Y.
Преди да ви покажем Топ 10 в десетте основни категории на европейския пазар, две уточнения: първо, разпределението по класове е по на моменти изненадващата методология на Dataforce (Kia Niro например е при компактните хечбек модели, а Huyndai Kona - при SUV); и второ, това са само данните за масовия сегмент. За премиум сегмента има отделна класация, с която ще ви запознаем утре.
Най-продаваните коли в Европа по класове (ГАЛЕРИЯ):
И тук критерият на подбора не ни е напълно ясен, освен че са разгледани само пътническите версии на моделите, без товарните. При Dacia Lodgy става дума за последните складови наличности от модела, който бе спрян преди година. От април на повечето пазари го замести Dacia Jogger.