След половин век доминация сегментът на градските автомобили (B) вече не е най-големият на европейския пазар, показват обобщени данни на аналитичната компания Dataforce за първото тримесечие на 2022. Най-продаваните автомобили на континента вече са малките кросоувъри. Те и големите SUV са единствените класове, които могат да се похвалят с ръст през тази година спрямо миналата. Иначе като цяло пазарът се е свил с 11%, най-вече заради затрудненията с производството покрай недостига на чипове.
Tesla Model 3 е най-продаваният електромобил в Европа през 2022 - не само в премиум сегмента, но и изобщо. Второто място е за Tesla Model Y, третото - за Fiat Nuova 500
Последното се отразява особено остро на групата VW и на Golf, дългогодишния автомобил номер 1 на европейския пазар, който сега се е смъкнал до трета позиция.
1. Peugeot 208 - 52,031 2. Dacia Sandero - 51,496 3. VW Golf - 46,578 4. Peugeot 2008 - 39,959 5. Citroen C3 - 39,195 6. Ford Puma - 38,857 7. Opel Corsa - 38,637 8. Renault Clio - 38,437 9. Hyundai Tucson - 37,822 10. Toyota Yaris - 37,811 |
На фона на общия спад прави впечатление продължаващият бум на електромобилите - цели 61% ръст спрямо първото тримесечие на миналата година. Общо продадените електрически коли са 326,081. Над една пета от това се пада на двата модела на Tesla - Model 3 и Model Y.
Преди да ви покажем Топ 10 в десетте основни категории на европейския пазар, две уточнения: първо, разпределението по класове е по на моменти изненадващата методология на Dataforce (Kia Niro например е при компактните хечбек модели, а Huyndai Kona - при SUV); и второ, това са само данните за масовия сегмент. За премиум сегмента има отделна класация, с която ще ви запознаем утре.
Най-продаваните коли в Европа по класове (ГАЛЕРИЯ):
Този сегмент отчита минимален спад на годишна база, но вероятно ще навакса, като се има предвид растящото търсене за повечето от моделите в Топ 10, начело с Hyundai Tucson и особено с новото поколение на Kia Sportage. Все повече набират темпо Cupra Formentor и Renault Arkana. Трябва да отбележим, че аналитиците на DataForce разглеждат Tiguan и Tiguan Allspace като отделни модели в различни сегменти, иначе кросоувърът на VW би бил втори в класирането.