Краят на конвенционалните двигатели все още изглежда далеч. И докато Европейската комисия обсъжда параметрите на бъдещия екологичен стандарт Евро-7, някои компании вече търсят решения за катализаторите, които ще отговарят на новите параметри.
Една от тези разработки беше представена на Виенския моторен симпозиум, който се проведе от 27 до 29 април. Той е разработка на AECC (Европейската асоциация за контрол на емисиите), която представи прототип на нова система. Поне на експериментално ниво тя трябва да позволи значително намаляване на емисиите, причинените от изгарянето в бензинов двигател.
При дизеловите мотори решението вече е ясно, като това са катализаторите SCR. При тях впръскването на adBlue позволява намаляване на емисиите в установените граници, но при бензиновите двигатели нещата все още изглеждат несигурни. Дори филтърът за твърди частици не е достатъчен за този тип агрегати да покрият новия екологичен стандарт и затова трябва да се търсят други варианти.
Именно по тази причина AECC представи своята иновативна система, разработена в сътрудничество с IPA (Международната асоциация на металните платинови групи). Тя е оборудвана с два катализатора, разделени съответно на 2 и 3 степени и способни да разделят отделяни частиците на много малки части. В хомологационната фаза на тестване, прототип на VW Golf показа стойности на емисиите на азотни оксиди (NOx) от 3-10 гр/км, които са много по-ниски от границата от 60 мг/км при стандарта Евро-6.
Същите тестове бяха проведени и при ниски температури - до -10 градуса, като резултатите бяха почти идентични с тези от топло време. Автомобилът, използван за изпитанията, беше Volkswagen Golf VIII eTSI, оборудван със 1,5-литров бензинов турбодвигател с мощност 150 к.с. и „мека“ 48-волтова хибридна система.