fallback

Нов катализатор ще спасява бензиновите мотори

На тестове устройството показва, че ще се вмести в стандарта Евро-7

Краят на конвенционалните двигатели все още изглежда далеч. И докато Европейската комисия обсъжда параметрите на бъдещия екологичен стандарт Евро-7, някои компании вече търсят решения за катализаторите, които ще отговарят на новите параметри.

Една от тези разработки беше представена на Виенския моторен симпозиум, който се проведе от 27 до 29 април. Той е разработка на AECC (Европейската асоциация за контрол на емисиите), която представи прототип на нова система. Поне на експериментално ниво тя трябва да позволи значително намаляване на емисиите, причинените от изгарянето в бензинов двигател.

При дизеловите мотори решението вече е ясно, като това са катализаторите SCR. При тях впръскването на adBlue позволява намаляване на емисиите в установените граници, но при бензиновите двигатели нещата все още изглеждат несигурни. Дори филтърът за твърди частици не е достатъчен за този тип агрегати да покрият новия екологичен стандарт и затова трябва да се търсят други варианти.

Именно по тази причина AECC представи своята иновативна система, разработена в сътрудничество с IPA (Международната асоциация на металните платинови групи). Тя е оборудвана с два катализатора, разделени съответно на 2 и 3 степени и способни да разделят отделяни частиците на много малки части. В хомологационната фаза на тестване, прототип на VW Golf показа стойности на емисиите на азотни оксиди (NOx) от 3-10 гр/км, които са много по-ниски от границата от 60 мг/км при стандарта Евро-6.

Същите тестове бяха проведени и при ниски температури - до -10 градуса, като резултатите бяха почти идентични с тези от топло време. Автомобилът, използван за изпитанията, беше Volkswagen Golf VIII eTSI, оборудван със 1,5-литров бензинов турбодвигател с мощност 150 к.с. и „мека“ 48-волтова хибридна система.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Приуса харчи доказано малко и е невероятно здрав автомобил. Такситата от този модел с над 1 млн. мили без ремонти го доказват. Японеца го е измислил как да се получи технологично, икономично, екологично и на всичкото отгоре здраво.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Немците сега щели да се спасяват технологично купувайки батерии от китайците. Ха-ха, е без азиатска технология няма да се мине. Пък след 5 години когат електро-недоразуменията им станат тотална щета като сдадат багажа батериите - тогава ще му мислят.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Приус харчи повече, ама от половината на голфа. И не трака и не придърпва, и не бълва канцерогенни сажди. Технологии, кво да ги правиш - японците ги разбират, немците - не.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    И за финал Приуса харчи малко повече от голфа , но не върви изобщо , и динамиката му е отчайваща .
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    А пропуснах и че не са директно впръскване (макар че не съм 100% сигурен че това влияе но мисля че и то намалява NOx)
  • #6
    до 2 ( преди 2 години )
    Нормално е Приуса да има много ниски NOx - те са в следствие на висока температура + високо налягане - хибридите на Тойота, като хибриди ДВГ не работи постоянно, освен че са атмосферни работят и по цикъл на Аткинсън и налягането е много ниско. Просто не е защото Тойота правят някакви магии.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Много добре ама мек хибрид + такъв катализатор сигурно ще струва колкото пълен хибрид така че пак не е кой знае какво дано греша де
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Текстът отново е пълен с грешки и безсмислици марка Пешо Шекера. "VW Golf показа стойности на емисиите на азотни оксиди (NOx) от 3-10 гр/км, които са много по-ниски от границата от 60 мг/км??? Кво каза?
  • #3
    R ( преди 2 години )
    Aз ли се обърках или в статията сравняват 3-6 гр с 60 мг?
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Какво точно ще спасяват? Приус от 2012 има 6 мг/км NOx. Технолгиите отдавна са ясни, само лъжливите швабета остава да ги усвоят..
fallback
Последни