fallback

Без ABS, ESP и въздушни възглавници: новите "Лади" се връщат в 70-те години

Заради ембаргото АвтоВАЗ ще направи моделите си значително по-примитивни

Производството на автомобили "Лада" ще продължи и в новата руска реалност - само че тези автомобили ще се върнат няколко десетилетия назад в технологично отношение, твърди "За Рульом". Авторитетното издание има вътрешна информация какви промени ще се наложат заради международните санкции и недостига на компоненти.                    Още след месец - в началото на юни - заводът на АвтоВАЗ ще започне да произвежда модела "Гранта" в "кризисния" му вид. Това означава не само без навигация, но и без елементарни неща като електронна стабилизация (ЕSP), антиблокиращи спирачки (ABS) и даже без въздушни възглавници. На практика такова бе оборудването на старите модели на ВАЗ някъде до средата на 80-те години.

Заради раздялата с Renault ще отпаднат и по-модерните агрегати, които се влагаха в авточобилите "Лада". Производството на бестселъра "Веста" се очаква да се поднови наесен, но вече с 1.6-литровия двигател с осем клапана ВАЗ‑11182. При това той е всъщност оптимистичният вариант, ако положението с доставката на компоненти се подобри дотогава. Ако не, "Веста" ще се върне към агрегата ВАЗ-11183/11186, чийто корени водят още към 2004 година. Бъдещите лади ще са и без втора ламбда-сонда. По отношение на екологията това е огромна стъпка назад, отбелязва "За Рульом".           Старият 1.6-литров двигател на ВАЗ, представен през 2004 и базиран върху разработки от 80-те години, ще се завърне от есента            Нова, доста оголена версия очаква и Нива Legend. Отпадането на толкова много компоненти ще направи новите руски автомобили доста по-евтини за производство, но засега няма никакви индикации, че цената за крайните потребители ще се промени, отбелязва изданието.

Всъщност за сертифицирането на новите "лади" ще се наложи властите да променят и самия държавен технически регламент за автомобилите, който в момента забранява продажбата на автомобили без ESP, ABS и въздушни възглавници.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Че китайците не произвеждат ли подобни елементи, не вярвам цял Китай да слага вносни елементи в милионите коли дет правят
  • #6
    8V ( преди 2 години )
    За висок разход и ниска мощност, примери много. Ставаше дума, че преди време попаднах на пост във фейсбук по темата. Коментарите отдолу ме убиха от смях. Като масовото мнение беше, че мотора бил нискотехнологичен, понеже бил с по два клапана на цилиндър. Иначе за издръжливост, да излеят един чугунен блок, ниска степен на сгъстяване, 2.0 литра 90 коня и ще кара 30 години. Няма кво да ги мислим, не ме интересуват особено руснаците.
  • #5
    до 1 ( преди 2 години )
    тоя двигател е нискотехнологичен не щото е с два клапана на цилиндър, а защото е художествена самоделка от 1983 година, умерено влошавана с периодични "подобрения" на всеки няколко години оттогава. Ниска издръжливост, смешен въртящ момент, висок разход
  • #4
    До #1 ( преди 2 години )
    Е, отвъд океана никога не са били високотехнологични. Още и карбураторни модели вероятно имат. Не знаех че 4 клапана на цилиндър минават в екстрите. Мухаха
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Те не са напускали ссср
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Г-н ЛилиПутин вярно ги върна в ерата на СССР ...
  • #1
    8V ( преди 2 години )
    Колкото по-малко екстри, толкова по-малко неща да се развалят.И не мога да разбера, защо някои хора си мислят, че двигател с по два клапана на цилиндър, се смятат за "нискотехнологични" и "лоши" ???1.4 литровия на ФИАТ който е с турбо и се слага на моделите на Абарт е с по два клапана.А всичките 8-*** на Шевролет и Додж от 1998 до ден днешен са с по два клапана, като изключение прави само най-новия 5.2-литров на Шеви.Новия Годзила 7.3 на Форд също.
fallback
Последни