fallback

Без ABS, ESP и въздушни възглавници: новите "Лади" се връщат в 70-те години

Заради ембаргото АвтоВАЗ ще направи моделите си значително по-примитивни

Производството на автомобили "Лада" ще продължи и в новата руска реалност - само че тези автомобили ще се върнат няколко десетилетия назад в технологично отношение, твърди "За Рульом". Авторитетното издание има вътрешна информация какви промени ще се наложат заради международните санкции и недостига на компоненти.                    Още след месец - в началото на юни - заводът на АвтоВАЗ ще започне да произвежда модела "Гранта" в "кризисния" му вид. Това означава не само без навигация, но и без елементарни неща като електронна стабилизация (ЕSP), антиблокиращи спирачки (ABS) и даже без въздушни възглавници. На практика такова бе оборудването на старите модели на ВАЗ някъде до средата на 80-те години.

Заради раздялата с Renault ще отпаднат и по-модерните агрегати, които се влагаха в авточобилите "Лада". Производството на бестселъра "Веста" се очаква да се поднови наесен, но вече с 1.6-литровия двигател с осем клапана ВАЗ‑11182. При това той е всъщност оптимистичният вариант, ако положението с доставката на компоненти се подобри дотогава. Ако не, "Веста" ще се върне към агрегата ВАЗ-11183/11186, чийто корени водят още към 2004 година. Бъдещите лади ще са и без втора ламбда-сонда. По отношение на екологията това е огромна стъпка назад, отбелязва "За Рульом".           Старият 1.6-литров двигател на ВАЗ, представен през 2004 и базиран върху разработки от 80-те години, ще се завърне от есента            Нова, доста оголена версия очаква и Нива Legend. Отпадането на толкова много компоненти ще направи новите руски автомобили доста по-евтини за производство, но засега няма никакви индикации, че цената за крайните потребители ще се промени, отбелязва изданието.

Всъщност за сертифицирането на новите "лади" ще се наложи властите да променят и самия държавен технически регламент за автомобилите, който в момента забранява продажбата на автомобили без ESP, ABS и въздушни възглавници.

fallback
  • #27
    Почти ( преди 2 години )
    Едно време колите бяха въздушен боксер, двигател от зад с три уникални скоростни предавки. Не ти трябва хидравлика и бяха стабилни в зимни условия, най простите и вечни автомобили, още карам своя корвайр а е на 56 години.
  • #26
    Добър вариант !!!! ( преди 2 години )
    Който е карал и може да кара нему трябва ни Аbs ни esp супер ще си купя 3 лади
  • #25
    Как, бе ( преди 2 години )
    Как, бе всички новобогаташи от *** са на запад и карат западни коли и употребяват западни стоки?? Защо????????????????!?????? Проснаците са без мозъчни КГБ крепостни селяни
  • #24
    Бай Х ( преди 2 години )
    Няма по-голям мазохизъм от това, да си карал руска кола и пак да си купиш!
  • #23
    До Класика ( преди 2 години )
    Ти си голем ***,честно!Тук новия внос идва на минимум 500к км.Нататък се върти още толкова, това за въпроса за 100к км ресурс на новите.Лично аз имам 3 карани чисто нови автомобил до по около 150-160к км без почти никакви проблеми, карат ги още и им се радват.А за тежките железа са отговорни системите по новите автомобили.Новите са достатъчно по леки, и достатъчно по здрави от старите. Може да провериш скелета колко е здрав, при това от алуминиеви сплави.Е, няма го грозното барче на 124ката
  • #22
    lighttear ( преди 2 години )
    А дано! Най-добрата кола /Лада -1300/ карам я повече от 35 год.Пушка,точно за пътищата харизани ни от бат Бойко,пълни с дупки! Купувам две,едната за мен,другата за Пасито!
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    За наслада на душата и човешки щастливи преживявания!!!! И колкото по скоро се разкара западния скрап с тонажи жици и тонажи тегло,грозни,разкривени и с безумни по форма фарове и стопове....,толкоз по бързо ще забравим злото от обременените им психарски коли набутани с психарски лампи,звуци и предупреждения и единствената полза от тях беше,че при катастрофа ....-"изглеждаш като жив'.....!????? Ура ,колкото по скоро напуснат терена ,толкоз по добре!!!!!....амин....
  • #20
    Класика ( преди 2 години )
    Десетилетия и повече назад ни върнаха новите коли които са тежки и лимита на годност им е до 100-150 000км.което е безумно смешно и причудливо налудничаво ,защото ни *приматизираха!*...и тези тежки железа примесени с евтина пластмаса уж за лекота са два пъти по тежки от старите коли и три пъти по непригодни!?!? И са набутани с никому ненужна електроника която те разсейва и стресира и е причина за зверските катастрофи!!!... Ура!!!!... Отново ще караме истински коли,леки и безгрижни за наслада !!!
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    до 17 Съюз от 15+ страни е голяма изолация. И това без да броим Китай, С Корея, Венцуела, Куба, и други азиатски страни и източно европейски сателити. Изолирани са били от северна Америка и западна Европа. Виждаме ги как измислиха ракети, танкове и тн. Ама май само за парадите са. Отделно от 5 години работя в ИТ фирма с клон в Русия - там всичко живо само търси как да се релокира от Великата Русия в мизерната Европа.
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    До 14 и 15, китайците искаха,но руснаците отказаха такава покупка,а и се оказа,че такива преговори не са водени. Отделно от това покупката на Китай за цяла Русия е в сферата на вероятностите и по-скоро ще те удари плутониева скала от колкото това да се случи.
fallback
Последни