Само преди дни стана ясно, че Toyota ще предложи версия на GR Supra с 6-степенна механична скоростна кутия. При представянето японският производител съобщи, че това е трансмисията iMT с функция за автоматично регулиране на скоростта на коляновия вал при смяна на предавките, която се поставя на версията на Supra с 6 цилиндъра, както и на моделите GR Corolla, GR Yaris и GR 86.
Трансмисията е била преработена специално за GR Supra, като получава нов съединител. Предавателното съотношение е 3,46:1 срещу 3,15:1 за версията с автоматична скоростна кутия. Освен това, за да може да бъде поставен новия агрегат, са преработени каросерията, както и централната консола на спортното купе.
При представянето на новата версия на GR Supra така и не беше съобщено, чия разработка е скоростната кутия и се смяташе, че тя е дело на Toyota. Сега обаче изданието The Drive разкрива, че всъщност японците са подходили по различен начин. Както е добре известно, текущото поколение на Supra е разработено съвместно с BMW Z4. И ако досега баварският роудстър се предлагаше с комбинация от ръчни скорости и 2,0-литров двигател, то при Supra механичната трансмисия беше достъпна само за версията с 3,0-литров мотор с 6 цилиндъра.
В крайна сметка, говорител на Toyota призна, че това е скоростна кутия ZF от същото семейство, което се поставя на 4-цилиндровите версии на BMW Z4. Трансмисията е подобрена, като са променени (както вече стана дума) предавателните числа и е подобрена конструкцията за постигане на по-висок въртящ момент.
По-интересно в случая е, че механичните промени и финалните настройки на ръчната скоростна кутия за GR Supra са дело не на инженерите на Toyota, а от колегите им от BMW. Промени са направени още по окачването, кормилното управление, спирачките и системата за контрол на сцеплението.
Освен това, скоростната кутия получава и нова функция - Hairpin+, която позволява на шофьора по-уверено да се движи по тесни завои по склонове с наклон над 5 градуса (например по европейски планински серпентини). Това стана благодарение на увеличената разлика в скоростта на приплъзване на левите и десните колела.