fallback

Toyota разкри откъде идва механичната скоростна кутия за GR Supra

Японците все пак са избрали ръчната трансмисия ZF, поставяна на BMW Z4

Само преди дни стана ясно, че Toyota ще предложи версия на GR Supra с 6-степенна механична скоростна кутия. При представянето японският производител съобщи, че това е трансмисията iMT с функция за автоматично регулиране на скоростта на коляновия вал при смяна на предавките, която се поставя на версията на Supra с 6 цилиндъра, както и на моделите GR Corolla, GR Yaris и GR 86.

Трансмисията е била преработена специално за GR Supra, като получава нов съединител. Предавателното съотношение е 3,46:1 срещу 3,15:1 за версията с автоматична скоростна кутия. Освен това, за да може да бъде поставен новия агрегат, са преработени каросерията, както и централната консола на спортното купе.

При представянето на новата версия на GR Supra така и не беше съобщено, чия разработка е скоростната кутия и се смяташе, че тя е дело на Toyota. Сега обаче изданието The Drive разкрива, че всъщност японците са подходили по различен начин. Както е добре известно, текущото поколение на Supra е разработено съвместно с BMW Z4. И ако досега баварският роудстър се предлагаше с комбинация от ръчни скорости и 2,0-литров двигател, то при Supra механичната трансмисия беше достъпна само за версията с 3,0-литров мотор с 6 цилиндъра.

В крайна сметка, говорител на Toyota призна, че това е скоростна кутия ZF от същото семейство, което се поставя на 4-цилиндровите версии на BMW Z4. Трансмисията е подобрена, като са променени (както вече стана дума) предавателните числа и е подобрена конструкцията за постигане на по-висок въртящ момент.

По-интересно в случая е, че механичните промени и финалните настройки на ръчната скоростна кутия за GR Supra са дело не на инженерите на Toyota, а от колегите им от BMW. Промени са направени още по окачването, кормилното управление, спирачките и системата за контрол на сцеплението.

Освен това, скоростната кутия получава и нова функция - Hairpin+, която позволява на шофьора по-уверено да се движи по тесни завои по склонове с наклон над 5 градуса (например по европейски планински серпентини). Това стана благодарение на увеличената разлика в скоростта на приплъзване на левите и десните колела.

fallback
  • #6
    До 4 ( преди 2 години )
    Не е тайно, а е явно! Споделят си някои неща. Специално за Супрата и хибридните технологии си помагат. За друго не до колкото знам. Между другото никой фен на Супра не я приема тази новата, която не е японска и няма нищо харизматично в нея. Нямам идея защо от Тойота се подиграха така с феновете си да направят подобна глупост. Всъщност знам и то е защото искат да им излезе по-евтино.
  • #5
    До долния ( преди 2 години )
    Не съм фен на Тесла, но заради такива като тебе ще взема да стана. Не осъзнаваш ли, че както BMW, така и Тесла сами си проектират спортните автомобили и съответно електромобилите? А какво прави Toyota? Взима спортните си модели от BMW, а първата електрическа Toyota всъщност е чисто електрическо subaru с леки промени в дизайна. От Тойота нещо проектирали ли са сами? Tesla поне прави много смели иновативни проекти. Къде успешни, къде не, ама поне са си собствени.
  • #4
    Chicken ( преди 2 години )
    Карате си рендетата и гоуфовете, мечтаете за тесли и плювате по най-добрите Живот! :)
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Започвам да мисля, че Тойотка и БМВ имат тайно споразумение: БМВ прави спортните коли на Тойотка, а Тойотка - дизайна на БМВ. Само това може да обясни външния вид на последните БМВ-та.
  • #2
    сепуко харакири ( преди 2 години )
    Все пак да има нещо хубаво в това пакистанско порше.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Де да бяха избрали и нечий чужд дизайн, а не разтапящо се вмирисано сирене, изакано от чумав плъх.
fallback
Последни