Много автомобилни производители обявиха смели планове за електрификация на своите модели през следващите години. Някои бързо преминават към изцяло електрическо задвижване, докато други вървят по-бавно в тази посока, като предлагат комбинация от електромобили и хибриди.
По информация на британското изданието Autocar, всички тези промени в индустрията поставят под сериозна въпросителна бъдещето на автомобилите на BMW с предно предаване. Източник от компанията твърди, че платформата UKL, която стои в основата на няколко модели на BMW и Mini, не може да побере хибридни задвижващи системи от следващото поколение. А те ще бъдат задължително изискване, ако баварският концерн иска да продължи да предлага такива коли на европейския пазар.
Друг проблем пред BMW Group са сравнително ниските продажби. Малките коли на марката не се продават добре в САЩ, докато в Китай се търсят изключително седани от нисък клас. Баварците обаче не са склонни да се откажат от продажбите в тези сегменти, тъй като пазарът там е много голям.
За да се справят с проблемите с непрекъснато затягащите се регулации за вредни емисии в Европа, инженерите и дизайнерите трябва да поставят по-големи и по-сложни катализатори на своите модели на платформата UKL. Едновременно с това те трябва да се научат да предсказват бъдещето, което е почти невъзможно, тъй като технологиите се променят непрекъснато.
Очаква се следващото поколение на най-малкия кросоувър на BMW - X1, да пристигне с бензинови и дизелови двигател с "лека" хибридна система, както и във версия с plug-in хибриден агрегат, подобна на тази на сегашния модел. Това показва, че частична електрификация, поне на този етап, е възможна, но не е ясно дали ще оправдае разходите.