fallback

Как да стартирате двигателя след дълъг период на бездействие

Преди да запалите автомобила, трябва да направите някои проверки

Някои шофьори не използват личните си превозни средства през зимата и се връщат към тях едва след като снегът се стопи. Въпреки това, не всеки знае как правилно да реанимира автомобил, който е стоял цяла зима, така че да може да работи без проблеми за новия топъл сезон. разказваме ви някои подробности за този, важен за автомобила, процес.

Уви, невъзможно е просто да запалите колата си след зимуване в гараж, на платен паркинг или на улицата. Работата е там, че кола дори и само месец без движение и периодично стартиране на двигателя, няма да сработи както трябва и ще има последствия. И поради тези причини трябва да подходите към процеса на първото стартиране след дълго спиране малко по-внимателно от обикновено.

Първото нещо, което не трябва да правите, е да се опитвате незабавно да завъртите стартера. Колкото и странно да звучи, но колата първо трябва да се проветри. Повярвайте ни, зимуването в неотопляем гараж също е изпитание за всички компоненти и възли, върху които със сигурност ще се образува конденз по време на пролетните температурни промени.  Като цяло, колкото и трудно да е завъртането на ключа за запалване, първо отваряме вратите и капака на колата широко. И ѝ даваме глътка свеж въздух, който няма да позволи образуването на конденз.

След това се препоръчва да се провери състоянието на проводниците за високо напрежение. Техните контактни накрайници не трябва да съдържат оксиди, ръжда и мръсотия. Също така, проводниците трябва да бъдат плътно фиксирани на място към клемите на акумулатора. Изключете проводниците един по един, за да не се объркате кой откъде е свален. Ако по време на проверката забележите плака и други замърсители по контактните площи, тогава те трябва да бъдат внимателно почистени.

Свещите също трябва да се развият за проверка. Ако някъде се забелязват въглеродни отлагания, трябва да се отстранят. Струва си да почистите вдлъбнатините около централните електроди. Проверете свещите за стружки, пукнатини и други дефекти. И ако всичко е наред, тогава ги завийте на мястото им.

Акумулаторът без периодично презареждане определено ще се изтощи дори колата да е седяла в гараж. Затова не забравяйте да го презаредите, разбира се, като се уверите, че нивото на електролита е правилно (ако акумулаторът е то типа обслужваеми). Батерията също обича чистотата. Ето защо, когато я инсталирате, се уверете, че и двата щифта не са покрити с оксид. В противен случай те трябва да бъдат почистени незабавно, например с разтвор на вода и сода. Когато инсталирате батерията, следвайте последователността на свързване на клемите - първо се монтира положителната.

Струва си да си спомните с колко гориво сте оставили колата си за зимата. Ако резервоарът с малко гориво, тогава има голям риск от образуване на конденз и в него. Което от своя страна намалява качеството на горивото. Стартирането на двигателя в този случай ще бъде трудно и по-нататъшната работа ще бъде нестабилна, тъй като в получената смес ще има вода. Най-добре е да оставите колата с почти пълен резервоар. Ако това не е възможно, тогава в резервоара трябва да се добави възможно най-много прясно гориво.

Преди да стартирате двигателя, също така си струва да проверите състоянието на тръбите на охладителната система и да проверите нивото на охладителната течност. Недостатъчното ниво на антифриз обещава проблеми и в този случай не си струва да стартирате двигателя, докато не се изясни причината за напускането на течността от системата. Също така е необходимо да се провери нивото на спирачната течност и двигателното масло . В този случай е необходимо внимателно да проверите двигателното отделение и да погледнете под автомобила за мазни петна в областта на колелата, скоростната кутия, осите и, разбира се, двигателя.

И чак когато се убедите, че нищо подозрително не е открито, можете да стартирате двигателя. Тук обаче трябва да спазвате някои други "ритуали". Ако в автомобил с автоматична скоростна кутия е достатъчно да се уверите, че селекторът е настроен в режим „P“, тогава на механична трансмисия, в допълнение към неутралната предавка, за улесняване на процедурата по стартиране на двигателя, струва си да натиснете и съединителя. Ако всичко е наред, тогава няма да се налага да чакате дълго и двигателят ще стартира доста бързо. Но дори и след успешно стартиране, не трябва да губите бдителност .

Трябва отново да погледнете под капака, за да се уверите, че никъде не тече нищо. И за да разберете, че батерията се зарежда, е необходимо да измерите изходните индикатори на генератора и параметрите на самата батерия с мултицет, сравнявайки ги с тези, декларирани от производителя. В кабината трябва да включите климатичната система, за да оцените и нейната работа.

Естествено, не забравяйте да проверите всички осветителни тела. Трябва да се уверите, че дългите и късите светлини, мигачите, спирачните светлини и аварийната група работят. Ако се открият изгорели крушки, те трябва да бъдат сменени. Преди първото тръгване не забравяйте да измерите налягането в гумите, както се казва, на студено. В същото време ги инспектирайте за повреди и "хернии".

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Уточнявайте, че става дума за европейски и най-вече немски автомобили в статията. При японски и корейски подобни неща не се забелязват, както са описани. Колкото и време да я оставиш, качваш се и палиш. Оставяш на място няколко мин. да позагрее и потегляш. Единственото неприятно е, че дисковете на спирачките ще са започнали да ръждясват. Хубаво е, като загрее колата да се направят 5-6 по-резки спирания с над 60 км/ч, за да може накладките да остържат ръждата и да почистят дисковете.
  • #1
    Трагедия ( преди 2 години )
    Петър Захариев и Румен Славов са един и същ човек! Личи си по малоумно написаните статии!
fallback
Последни