fallback

Опасно ли е да се монтира "възстановено" окачване на кола

Може ли да се даде нов живот на носачи, лагери и амортисьори

Сега, когато има резервните части поскъпват, много собственици на автомобили обръщат внимание на т.нар. възстановени резервни части. Някои майстори дори дават гаранция за тях. Сега на пазара на автомобили има много такива резервни части, особено за шасито. Разказваме дали си струва да се обърне внимание на тези доста по-евтини части. На много модерни автомобили ремонтът на окачването вече е много скъп, така че инсталирането на преработени части по окачването става все по-популярно. Остава само да разберем кои части си струва да поставите на колата и кои не.

Да започнем с носачите. На много от скъпите автомобили те са направени от алуминий. Като правило те са много здрави и е необходим наистина силен удар, за да се повреди такъв детайл. Но ако има повреда и се прибегне до възстановяване (например чрез заваряване), по-добре е да не монтирате такава част. Факт е, че структурата на метала вече е нарушена, така че заварената резервната част просто ще е негодна. Така че ако чисто новият е много скъп, то има смисъл да потърсите здрав употребяван носач.

Все по-разпространено става и възстановяването на сачмени лагери чрез полимерно изливане. Този полимер запълва хлабините и ако е имало "игра в топчетата", тогава тя изчезва. Мнозина си мислят - ето го, изходът! Не бързайте, защото има много нюанси. Полимерът няма да запълни цялото пространство. И т.нар. сачми не трябва да са ръждясали, а фабричната облицовка не трябва да е износена. Само в този случай възстановен лагер ще издържи около 30 000 км.

Друга често срещана процедура е възстановяването на амортисьори . Тук трябва да обърнете внимание на самия продукт. Има амортисьори, които са лесни за ремонт, но има и такива, които са почти непригодни. Например, Koni FSD е много сложен за възстановяване амортисьор. На теория те могат да бъдат ремонтирани, но сложните части правят такова възстановяване непрактично. А амортисьорите, които осигуряват автоматично поддържане на височината на каросерията, изобщо не се ремонтират.

fallback
  • #4
    Бай Хой ( преди 2 години )
    Полимерно запълване на сачмен лагер на носача.Кавал като превеждаш статията с Google translate така става. Ball joint е шарнир а не сачмен лагер. Окачване виждал ли си през животът си?
  • #3
    И.а ( преди 2 години )
    Така е за нашите пътища само тойота ланд крузер и подобни машини. Направо са си опасни.
  • #2
    Мемфис ( преди 2 години )
    Поредната безумна статия, написана най- вероятно в рассия! След санкциите сигурно ще си ремонтират колите по този начин. полимерно уплътняване на износен лагер до тук бях! Безумие и върха на простотията!!!!
  • #1
    Глас от тъдява ( преди 2 години )
    Статия само за България, когато си ходих с колата за една седмица обрах повече дупки отколкото в Испания за 10 години. Тук много рядко се правят подобни ремонти. В момента карам едно служебно Ивеко на 250 хил и предницата още не е бутана.
fallback
Последни