fallback

Tesla има тайна клауза, с която пречи на преподажбите на нейни коли

Неспазването на договора ви изхвърля завинаги от списъка с клиенти

Автомобилната индустрия се опитва да се справи с производствените проблеми, недостига на части и дългите забавяния на доставките на нови коли. И за да не чакат дълго време, много от клиентите са склонни да плащат повече, което позволява на дилърите да увеличават цените. Съответно, някои хора видяха възможност за печалба, като препродават своите автомобили веднага след получаването им.

Оказва се, че в Tesla са намерили начин да противодействат на тази практика, като с него вече са се сблъскали хората, които са купили коли на марката през миналата година. Тогава цените скочиха до небесата, а стимулите, което доведе и до изчезване или намаляване на стимулите, предоставяни от държавата. Нещата се влошиха допълнително, след като собственици на автомобили на марката започнаха да ги препродават с цел печалба.

По принцип, производители оказват натиск върху дилърите, за да ги спрат да налагат големи надценки. Някои дори преместиха нови коли в инвентара си за употребявани автомобили, само за да продължат с надценките. Но пък няма решение за хората, които препродават колите си с цел печалба.

В Tesla обаче решиха бързо проблема. Компанията не използва дилъри за продажбите, а работи директно с клиента. Тя определя цените, които понякога са доста високи, което накара собственици на току-що закупени електромобили да ги продават и да печелят. За да спре тази практика, Tesla е въвела забрана за закупуване на неин автомобил от клиенти, които са хванати да продават своите коли от марката. Те са били уведомени с имейл за решението на компанията.

„Нашият екип за предотвратяване на загуби проведе разследване и установи, че действията във вашия акаунт след доставката ни са в нарушение на нашата политика за дистрибутори. С настоящото ние ще анулираме всички останали отворени поръчки от вас и вие сте добавени в нашия списък за клиенти, на които няма да бъдат продавани автомобили“, се казва в съобщението.

Това, на практика, означава, че ако бъдете хванати да препродавате своята Tesla, няма да можете да си купите друга кола от компанията. Работата е там, че хората подписват споразумение, когато купуват колите си, но малцина го четат. Според договора, Tesla забранява препродажбата на автомобила.

„Tesla и нейните филиали продават автомобили директно на крайни потребители и ние можем едностранно да анулираме всяка поръчка, която смятаме, че е направена с оглед препродажба на превозното средство или е била направена по друг недобросъвестен начин“, се казва в клаузата.

От договора не е ясно какво означава препродажба, но очевидно клаузата се задейства, когато има повече от една кола. Това може да засегне и някои малки фирми, които работят на ръба на закона, отбелязват потребители във форума на собственици на Tesla. Дават се примери с хора, които дават своите коли под наем чрез платформа в интернет и в крайна сметка клиентите им накрая купуват автомобила.

fallback
  • #21
    carpe_diem ( преди 2 години )
    Аз пък прочетох в по-проверена медия, че просто като изтече лизингът, клиентът няма да има право да си купи колата на остатъчна стойност, а Тесла ще си я вземе обратно...
  • #20
    похвален оптимизъм - ( преди 2 години )
    Tweeter, Facebook, Instagram, Skype - синоними на успешен бизнес, чрез който ни следят и знаят къде спим, какво ядем и къде ходим на почивка, ако това е свобода то здраве да е.
  • #19
    похвален оптимизъм ( преди 2 години )
    Илон Мъск е просто маша, чрез която се ръчка в огъня, както е и със всички много богати и влиятелни личности. Лицето, което стои отпред не виаги следва своите собствени интереси, както и не винаги то самото е наистина собственика на капиталите. Може би интернет ни предоставяше възможността за равноправие /някакъв вид комунизъм/ до някъкв момент от съществуването си, както и прозрачност, но сега е просто машина за пари, власт, манипулации и контрол.
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Пропускаш нещо много важно! При свобода на словото, контролът е двупосочен. Народът може да контролира управляващите и действията им стават прозрачни. Тогава и манипулациите намаляват.Както виждаш, Илон Мъск даде контролът на twitter в ръцете на потребителите, като направи анкета за бъдещето му. Смяташ ли че сега борда на директорите може да реши нещо коренно различно? Нали всъщност twitter не е борда на директорите, а потребителите. Това е власт която не осъзнаваме.
  • #17
    OK! ( преди 2 години )
    Нека да приемем, че наистина има "свабода на словото", това не променя новото статуквото на тоталния контрол, чрез всички електронни джаджи, които ни следят, къде, кога, с кого и как. Това с "войната" е съвсем друг филм, защото там са набъркани прекалено много интереси и ако, това наистина бе "война", то нямаше да я дават по телевизията.
  • #16
    До долния ( преди 2 години )
    Май си пропуснал нещо? Илон Мъск тези дни се опита да купи Туитър и да го направи свободен всеки да изкаже мнението си. И ако мислиш, че това са празни приказки, не го слушай какво говори, а гледай какво прави. Когато му заповядаха да филтрира и да забрани руските сайтове на сателитния си интернет, който може да се хваща от всяка точка на света, той ги отсвири и им каза да си гледат работата, защото хората имат право да имат достъп и до другата пропаганда, въпреки руското отношение към него.
  • #15
    КОНТРОЛ ( преди 2 години )
    Пандемия - КОНТРОЛ и МАНИПУЛАЦИЯИкономическа криза - КОНТРОЛ и МАНИПУЛАЦИЯАтомобил Tesla - КОНТРОЛ и МАНИПУЛАЦИЯСмартфон - КОНТРОЛ и МАНИПУЛАЦИЯСВОБОДА НА СЛОВОТО - контрол и манипулацияЧОВЕШКИ ПРАВА - контрол и манипулация
  • #14
    Икономист ( преди 2 години )
    По-скоро забраната трябва да бъде относно това, колко автомобила има право да закупи собственика, а не за това да не може да препродаде колата си, защото нормалния клиент ще купи една, или айде две коли (за жената). Докато други хитреци искат да се превърнат в неофициален дилър и да купуват и препродават на по-високи цени, което естествено не им се харесва на краварите.Просто трябва да добавят една клауза към договорите,нищо повече.Една клауза, но да е правилната. А не-нямаш право да препродаваш
  • #13
    Тия кравари не са до ( преди 2 години )
    Никой няма да си купи Тесла при такива условия
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами не, новината не е фейк. Наистина има забрана да препродаваш теслата си. Много "странен" ход. Но и не съвсем. Човек би си казал, че тия от Тесла не могат да определят цената на собствените си автомобили. Но от написаното разбрах, че определени хора, които явно са направили впечатление, купувайки по 5- 10 коли на месец, са всъщност причината за това.Сега имат над какво да мислят и да оправят документално, защото една голяма част от клиентите в един момент ще се разделят с колите си - то е ясно
fallback
Последни