fallback

Развенчаваме митовете против използването на предпазни колани

Шест аргумента в полза на това колко ефективни са тези предпазни средства

Предпазните колани идват на помощ, ако например се случи инцидент - преобръщане на автомобил, катастрофа и т.н. Това, извинете, е "кръвно" доказан факт. Някои шофьори обаче все още са убедени, че тяхната транспортна безопасност изобщо не се нуждае от предпазни колани.

Експертите препоръчват сте абсолютно наясно какво се случва с пътниците в автомобила в случай на инцидент. Когато колата се движи, водачът и пътниците се движат с него с абсолютно същата скорост и в същата посока. С други думи, ако колата се движи със 60 км/ч, тялото ви също се движи с 60 км/ч.

Ако в този момент се случи инцидент, колата внезапно ще спре, но тялото ви все още ще се движи напред поради инерцията. Ето и някои опорни точки, защо винаги трябва да пътуваме в колата със закопчани предпазни колани. Доказано е, че коланите са най-простите и ефективни устройства за спасяване на живот и здраве, но има такива от нас, които не вярват на това твърдение. Сега развенчаваме най-често срещаните митове:

6 аргумента в полза на предпазните колани (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #15
    Валери ( преди 1 месец )
    След като мога да откажа лечение защото така искам, защо не мога да откажа предпазен колан. Не само, че немога, но ще бъда и наказан.
  • #14
    Валери ( преди 1 месец )
    Продължавам:Защо ще отнемат точки - това води до фактическа забрана (след 7 глоби). Да го направим като цигарите (само глоба, акциза увеличва цената на цигарите).Дали някой след 7 цигара ще ти отнеме правото да сикупуваш цигари защото си пушил много, но след седмата глоба без колан ще ти взема книжката.Нали цигарите са вредни/опасни и без колан е вредно и опасно. Нека да се разберем: ние не сме нечия собственост(роби).
  • #13
    Валери ( преди 1 месец )
    За мен въпросът с предпазният колан има друга гледна точка. След като касае моята безопасност, нека да си мое решението да го сложа или не. **Наказанието за без колан еГлоба: 50 лв. за всеки виновен участник в превозното средство.Контролни точки: Отнемане на 6 контролни точки от водача.Отговорност: Водачът е отговорен за правилното обезопасяване на всички пътници.**Водачът може да е отговорен за ***- и непълнолетните, за др. ЗАЩО?
  • #12
    Никола Панайотов ( преди 3 години )
    От 1973г карам с колани.Чувал съм *** теории безумни .Качвал съм Милиционери който отказваха да сложат колан е приметиви.В Франция учебните часове за шофьори показват едно яйце на количка която се блъска яйцето се чупи .Връзват яйцето и пак сблъсък Яйцето е сдраво,Решете
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако някой си фантазира, че без колан ще излети през волана и предното стъкло, е наполовина прав. Другата половина ще остане в колата.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    А от какво умря и от какъв удар при катастрофа Шабан шаулич.и Милен Цветков .от преряЗана сънна артерия от предпазен колан Доказано е.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    ползването на колан си е личен избор
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Колега , предната ми кола я пратих на вторични заради страничен удар (за късмет в дясната врата) , затова като трръгнах да си търся кола автоматично отпаднаха предложения без странични въздушни възглавници .
  • #7
    Gay iulii ( преди 3 години )
    Имам страничен удар от автобус в моята врата във Варна, като имах колан и синини от него. Колата ми беше тотал щета. Имах само натъртвания, но без колан щях да съм и аз тотал щета.
  • #6
    Neuk ( преди 3 години )
    В градски условия при страничен удар и невъзможност автомобилът да отскочи от удрящия го отстрани автомобил, коланът задържа тялото в зоната на поражение. Съвременните МПС имат странични възглавници, но в стар автомобил просто ще ви счупят ребрата. Личен опит веднъж и баща ми два пъти. Иначе съм за коланите да се поставят винаги.
fallback
Последни