fallback

Софтуер ще позволява на дизелови двигатели да работят и с други горива

Новата технология може да бъде решаваща за бъдещето на тежките камиони

Тежкотоварните камиони представляват 1/4 от потреблението на енергия от пътни превозни средства в САЩ, въпреки те са само 1% от общия брой машини, движещи се по пътищата на страната. Те изгарят силно замърсяващи дизелови горива, а електрификацията им, поне на този етап, не е практично решение заради високата цена.

Според Кори Хол - професор от Технологичния институт на Илинойс, камионите спокойно могат да преминат към алтернативни горива, които замърсяват далеч по-малко, като това ще стане с помощта на актуализация на софтуера. Така превозните средства ще запазят сегашната си конструкция, която ги прави по-ефективни за използване.

„При тежките машини, камионите и корабите двигателят с вътрешно горене ще се запази още дълго време и затова трябва да бъдат открити начини, за може той да стане по-чист. За целта могат да се използват алтернативни гориво вместо дизел. При бензиновите мотори изгарянето на горивото се нуждае от искра, докато при дизелите това става спонтанно, след като горивото се компресира в цилиндрите“, обяснява професор Хол.

Вече са известни и първите опити в тази насока. Производителят на големи двигатели Cummims, например, започна разработка на двигател, който не е зависим от конкретно гориво и може да изгаря почти всякакво гориво с леки модификации. Според професор Хол обаче има и по-добър начин, който изисква единствено актуализация на софтуера, за да може системата за управление на двигателя да работи с различно гориво.

В случая се разчита на машинно обучение и компютърно моделиране, за да може двигателя да „разбере“ какво се случва вътре в цилиндрите и кога трябва да се извършат конкретни действия по време на процеса на горене, за да се оптимизира изгарянето. Засега работата на Хол е насочена е насочена към използването на бензин вместо дизелово гориво, но може да бъде адаптирана и към други течности, като нисковъглеродно гориво, наречено „диметилов етер“.

„Има очаквания, че тъй като електрическите превозни средства са по-често срещани при леките автомобили в САЩ, ще остане много допълнителен бензин, който не се използва. Този бензин може да бъде използван при по-тежкотоварни превозни средства. Това е стратегия, която все още се проучва“, казва Хол.

Според нея, двигателите могат да бъдат достатъчно интелигенти, за да използват по-широк спектър от горива. Подходът за машинно обучение трябва да бъде напълно преквалифициран за всяко ново гориво, но процесът лесно ще се опрости с актуализирането на някои параметри в зависимост от свойствата на самото гориво. Помощ на професор Хол в проекта оказват Националната лаборатория Аргон, както и компаниите Navistar и Caterpillar.

fallback
  • #6
    Биолог ( преди 2 години )
    А нас ще ни препрограмират да живеем на варени киселици и лапад!
  • #5
    Българина ( преди 2 години )
    Дизелът ще си остане още дълго време водещ за тежките машини.
  • #4
    Докторът ( преди 2 години )
    Вие нормални ли сте? Това шега ли е? Това е най-глупавото нещо което съм чел през живота сиПросто без коментар
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    В миналото за военни цели са правили двигатели които вървят на всичко. Каквото и гориво да сипеш пали и върви. Бензин, дизел, керосин, газ за горене, спирт, олио за готвене и дори старо двигателно масло или обикновено машинно масло, включително и произволна комбинация микс от различни горива. Просто няма значение какво ще сипеш. Машината пали и върви на всичко. Сега вече заради и КПД не се правят такива универсални двигатели а само специализирани които са оптимизирани за едно гориво.
  • #2
    Боб ( преди 2 години )
    Ще работи с фекалий,то и без друго това излиза след дизелите
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Тази новост я има много отдавна в танковите двигатели.
fallback
Последни