fallback

Най-големият Smart в историята стана сериен

Електрическият кросоувър развива 272 к.с. и изминава 440 км с едно зареждане

Електрическият кросоувър Smart #1, който дебютира миналата есен на автомобилното изложение в Мюнхен като концепция, стана сериен модел. Неговата премиера се състоя в Берлин, като това е първият автомобил, създаден съвместно от компаниите Mercedes-Benz и Geely.

Smart #1 е и най-големият модел в историята на марката. Размерите му са дължина от 4270 мм, широчина – 1822 мм и височина – 1636 мм. Разстоянието между двете оси достига 2750 мм. Въпреки това, той е по-малък от показания през 2021 г. прототип, но пък превъзхожда сегашния Smart ForFour, който не достига дори 3500 дължина.

Дизайнът на серийната версия повтаря този на концепцията, но има и промени. Производственият вариант е получил различна предна броня със странични въздуховоди, корпуси на огледалата с нормален размер, 19-цолови джанти вместо 21-цолови и обикновени задни врати.

В същото време матричните фарове, свързани с лента с Y-образни елементи в краищата, изглеждат почти същите като на прототипа. Запазен е и дизайнът на задните светлини, както и панорамният покрив.

Интериорът също изглежда подобен на концепцията с отделените от конзолите предни седалки, 12,8-инчовия мултимедиен сензорен екран, мултифункционалния волан с три спици и 9,2-инчови цифров инструментален панел. В същото време, вместо отделни седалки, на задния ред е монтиран цял диван със сгъваем подлакътник с държачи за чаши.

Обемът на основния багажник варира от 323 до 411 литра. Отпред е предвидено друго отделение - само 15 литра, като в него е възможно да бъде поставен кабел за зареждане.

Smart #1 е със задно предаване и електродвигател с мощност 272 к.с. и 343 Нм и батерия с капацитет 66 кВт/ч, поддържаща мощност на зареждане до 150 кВт. Максималната скорост на кросоувъра е ограничена до 180 км/ч, а обявеният от производителя пробег е 420-440 км по цикъла WLTP. Така, по отношение на основни характеристики, Smart е сравним например с Mercedes-Benz EQA.

Оборудване на електромобила може да включва опционален комплекс Smart Pilot, в който влизат адаптивен круиз-контрол с функция stop & go, асистенти за паркиране, задържане на автомобила в лентата на движение, акустична система с 13 високоговорителя; 7 въздушни възглавници и осветление с 64 нюанса.

Потребителският интерфейс Smart #1 предоставя така наречения „аватар за взаимодействие“ с различни системи на превозното средство, включително чрез гласови команди. Софтуерът се актуализира „по въздуха“, личните настройки на драйвърите, които могат да прехвърлят цифров ключ един на друг, се съхраняват в облачна услуга.

Още снимки на най-големия сериен Smart - вижте в галерията:

Производителят на Smart #1 предвижда да го продава както в Китай, така и в Европа. Цените все още не са обявени.

Снимки: Smart

fallback
  • #4
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 2 години )
    Този 'МъниК' наистина е гоУЕм симпатяга, независимо че излиза изпод шапото на самия М-БЕНЦ - все пак и там имало предвидливо мислещи хорица, щом не са се уяли тук и не са се изхвърлили прекалено в дизайна на тоз истински юнак. Умереността винаги пiчели.
  • #3
    carpe_diem ( преди 2 години )
    По-скоро е като размери на Кона, Zoe-то е 20-25 санта по-късо, a и с доста по-малка батерия. Симпатично е на дизайн донякъде, ама като обявят цените, народът ще избяга според мен :D
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Освен, че е грозен и произведен в Китай (100% китайско производство и технологии) то нищо не е останало от идеята за Смарт, каквото значи името, а именоо много малка смарт градска кола. С тези размери не мисля, че ще бъде много купувана. Смятам, че Зое е по-добро предложение, както и още една камара малки електрички за града.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    В първия момент на предния капак прочетох Kia,
fallback
Последни