fallback

Kia представи най-мощния модел в историята си

Електрическата EV6 GT идва с 585 конски сили и дрифт режим

Kia EV6 наскоро се поздрави с титлата "Автомобил на годината" в Европа. Напълно логично, тъй като корейският електрически кросоувър грабна окото както на специалистите, така и на ентусиастите, благодарение на прекрасния си дизайн и върховите технологии по задвижването и на борда.

И докато електромобилът изглежда доста интригуващо когато е на място, то не по-малко вълнуващ е и за шофиране, благодарение на спортните си характеристики и 4х4 задвижването, комбинирани с комфорт и релакс в салона. Но само едно нещо липсваше до момента, за да се завърши цялостната картинка - да бъде представен най-мощният модел на корейската марка.

Това вече е поправено, след като от Kia лансираха EV6 GT. За тази най-мощна версия на кросоувъра се знаеше отдавна, като се очакваше тя да е с по-добро ускорение от доста спортни коли с конвенционални двигатели, като главният дизайнер на марката заяви, че новият модел ще носи гените на Stinger, но с още по-добри показатели.

Но нека говорим в цифри. Максималната мощност на Kia EV6 GT е 585 конски сили, а въртящият момент е 740 Нм. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 3,5 секунди, а максималната скорост е 260 км/ч. За обуздаване на цялата динамика помагат електронен диференциал с ограничено приплъзване и подобрена спирачна система с 388-милиметрови предни дискове и 360 мм задни. Инженерите също така са калибрирали специфично педала на спирачките, за да го направят по-директен.

Технологичната еволюция продължава, със специален задвижващ режим, наречен GT. Логично, при него настройките на електромоторите, спирачките, кормилното управление, окачването, диференциала и контрола на стабилността са с доста по-спортно калибриране. Ако пък решите да се насладите на контролирано презавиване, EV6 GT разполага дори и с дрифт режим, с възможност за изключване на ESC системата.

От стилистична гледна точка, най-спортният EV6 не се отличава особено много от конвенционалните версии. Най-видимите разлики са променената предна броня, 21-инчовите колела и яркожълтите спирачни апарати. В салона, също откриваме жълти акценти - по таблото вратите и шевовете на спортните седалки. Най-специфичен е бутонът за режима GT, който се намира на волана.

Що се отнася до блокът акумулатори, той е аналогичен с тези на конвенционалните версии на Kia EV6 и има капацитет от 77,4 kWh. Пробегът с едно зареждане е до 423 км, а батерията може да бъде заредена на бърза станция с мощност до 250 kW. Ултрабързото зареждане позволява "пълнене" на батерията от 10 до 80% за 18 минути.

Повече снимки на KIA EV6 GT вижте в галерията:

fallback
  • #13
    До 8, 9 и 10 ( преди 2 години )
    Йато ти гледам пистовете, джениза на твоето съществувание е достигнало до афстралопитек с някаква компютърна грамотност!
  • #12
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 2 години )
    И специално за любителите на крайните екстремни изживявания, успоредно с това, при най-висшия си модел, G-S. e инсталирал по 160 kW на всяка ос, общо 435 PS, които във форсирания бууст-модус максимално достигат близо 500 коня при краен пробег от 369 км и която мощност позволява стигането на 100-ката за 4 сек. при максимално високата скорост от 235 км/ч. Зареждането на бързите станции става за около 18 мин. до 80 %, а в домашни условия таванът от 100 % се постига в рамките на 7 часа /при 11 kW/
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Още ли ***? Колеги, 11 има нужда от здраво онож д ане
  • #10
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 2 години )
    И накрая - за десерт, т.е. за черешката на тортата, кYрейците са инсталирали т.нар. *** кристална ТОПКА, съгласно песента на The Deep Purple /1. i-Drive COntroller/, с която при стартирането чрез въртенето й се задава и конкретния режим на действие/каране на машината. СТАРТОВА ЦЕНА на туй съвременно БИЖУ: 48'000 ЕВРО /т.е. 93'900,-- ЛЕВА/... Удоволствието от возията и визия /особено за по-висок водач и придружител/ка е безгранично и не може да се купи само с пари, а е ИНКОРПОРИРАНО!
  • #9
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 2 години )
    Да се спрем за малко и на по-късия с цели 16см Lux-събрат Genesis-GV60 е създаден по проект на Luck Donckerwolke (дизайнер на ЛаМБо+Бентли), к. предлага супер-изживяване и доставка от личен асистент на домашния ви адрес. Заедно с това, обратните огледала са с камери /и при АУДИ е-Трон/ и освен това, забележете: има камера за лицево разпознаване /т.е. Face-ConneCT!/, което прави ключът за запалване напълно излишен ViA защита на личните данни... м-Да!
  • #8
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 2 години )
    Да отбележим, че базовият /стартов/ вариант на тази машина тръгва от 45.000,-- Euro /колкото е и най-евтиният GENESiS!/, което го прави с 3'000 Euro по-скъп от IoniQ 5. Малко по-луксозната разновидност - която е "GT Line" стартира от 51'000 Euro, докато за върховия си най-добър модел, именно: EV6 GT концернът изисква заплащането на около 66.090 Euro, от която сума съответно започват продажбите на най-евтиният ел.кар на М-БЕНЦ.../за сведение на посрещачите!/ Споменаваме го само за сравнението им.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Било Киа, аман от предразсъдъци, новият лукс не е изкуствената кожа и имитацията на дърво , това са високите технологии и иновациите, вземете малко се пообразовайте и стига сте робували на макри и подобни глупости.
  • #6
    Асен ( преди 2 години )
    Каквото и да я правят все си остава Кия.Правена от пластмаса от ефтина по-ефтина!Пълна скръб!Набедени еднодневки
  • #5
    bg ( преди 2 години )
    Доста добре изглежда, супер параметри...Браво на корейците
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Дано Порше са се постарали с предстоящия електро Макан че ще е голям майтап ако Киата се окаже по-бърза
fallback
Последни