fallback

VW Group ще се откаже от евтините си модели

Концернът залага на носещите по-голяма печалба автомобили

Германският концерн Volkswagen възнамерява да спре производството на десетки автомобили с относително достъпни цени и да се съсредоточи върху производството на по-печелившите премиум-модели като тези от марките Audi и Porsche. Това съобщава Financial Times, като се позовава на финансовия директор на производителя Арно Антлиц.

Според него, растежът вече не е сред приоритетите на Volkswagen и затова през следващите 8 години компанията ще работи не върху увеличаване на пазарния дял, а върху качеството. Това ще доведе до намаляване на европейската гама на автомобили с двигатели с вътрешно горене с 60%. Сега тя се състои от над 100 модела от всички марки, контролирани от Volkswagen.

Причината за промяна на стратегията на VW Group се дължи очаквания дългосрочен недостиг на компоненти, причинен от пандемията и засилен на фона на ситуацията около Украйна. Липсата е накарала германския автомобилен гигант, подобно на други производители, да спре производството в някои от заводите си, което причинява сериозни загуби.

Концернът смята да инвестира рекордните в историята си 52 млрд евро в електрически превозни средства, но парите няма да бъдат насочени в увеличение на ръста на производство, а в реконструкция на производствените обекти. Става дума за заводите в Цвикау и Емден, които са преустроени за производство на електрифицирани превозни средства.

„Въпреки това надеждите, че електрическите превозни средства ще се изравнят с рентабилността на автомобилите с „гориво", засега са поставени под сериозна въпросителна заради покачващите се цени на суровините за батерии”, добавя Антлиц.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Е те ако се откажат от евтините модели, направо да закриват компанията...
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    13-ти не Путин, ЕС сам се простреля не катко ние си мислим (само) в краката, но май ще се окаже в главата. Може и да си доставят суровни от другаде, но стоката им става непродаваема, дори в ЕС, а какво остава за извън него.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Защо директно не си признаят, че Путин им разказа играта и тепърва започват фалитите на западните наглеци с техните санкции, които убиват самите тях. Това с колите ще е най-малкият проблем. Идват гладни времена. Няма да има пшеница за хляб например. Няма да има торове и земеделието отива на кино. От там хранителната промишленост и глада е гарантиран. Металургията и тя без газ спира. На народите, като им писне ще излязат на улицата и ще стане страшно. Ах ти стара блуднице Европо...
  • #9
    До 9 ( преди 2 години )
    И защо си мислиш, че можеш да станеш милиардер, като продаваш евтино?Най-продавания електромобил в Китай, а вероятно и автомобил като цяло е електромобил с цена 4000 долара. Продава няколко процента повече бройки от Тесла модел 3, но доста по-малко от общите продажби на модел 3 и модел y.Печалбата от продаден автомобил на Тесла е около 10000 долара. Е колко да е печалбата от продаден автомобил с крайна цена за клиента 4000 долара? А къде са тези автомобили за 4000 долара в Европа?
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    До 9, е то това е Тесла У.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Значи трябва да си сменят името и вече да не се наричат народна кола. Само като качество са народни а по цени са премиум. По всичко си личи че немското автомобилостроене върви стремглаво по пътя на немската електроника и процесите са необратими.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Европейските коли станаха бутикови, с изключение на рено и ПСА, които пък са бъкани с екстри. Следващият милиардер ще е геният, който се сети да създаде достатъчно евтин автомобил, който да е надежден. Екстрите оскъпяват.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Бай, бай VW, хелоу хепинес. Вече няма да има народна кола за средната класа. Поне не и нова.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Сега тинтири бензинов ще се появи и ще пита кога ще поевтинеят електромобилите, Защото преди това сме му казвали че след 2025 година цените на електромобилите и на автомобилите с ДВГ ще се изравнят.Но не се усеща, че цените на електромобилите няма да падат, а цените на автомобилите с ДВГ ще се качат на тази на електромобилите. Евтините автомобили с ДВГ просто ще изчезнат от пазара.
  • #3
    Боб ( преди 2 години )
    До#4 Добре,че още има болни до фанатизъм хора да тачат марка която не излиза от сервизите.
fallback
Последни