Понятието „фейслифт“ е често употребявано в автомобилната индустрия, но често се случва да не е точно. Е, при Citroën C3 Aircross то попада точно в десетката, защото компанията-произдводител се е съсредоточила именно в модернизиране на предната част (фейса или лицето) на автомобила. Или казано по друг начин - ако едно лице изглежда леко остаряло, то опъването на появилите се бръчки е една задължителна процедура.
Всъщност, идеята на фейслифта като цяло винаги е една и съща – променяте леко задвижването, добавяте допълнителни технологии и комфорт в превозното средство, разширявате предложенията за персонализации и опаковате всичко това зад нова решетка, нова броня и нови LED-фарове. В случая със Citroen C3 Aircross това работи отлично, защото моделът явно се справя добре – от появата му на пазара до момента са продадени над 330 000 бройки.
Явно ще ни се наложи да почакме още до смянага на поколенията, при който френският модел ще премине на новата платформа CMP. Тя е електрифицирана, така че следващият C3 Aircross ще получи и версия на ток. Сегашният обаче все още е далеч от това и продължава да разчита на добре познатите оръжия – нестандартен дизайн, съчетан с икономични двигатели с вътрешно горене.
Едно от основните подобрения е увеличаване на възможността за персонализация. Вече са налични 70 варианта на екстериора, като за да се постигне това, Citroen пуска три нови цвята и четири двуцветни варианта, при които покривът е бял или черен. В гамата са включени и нови 16-и и 17-цолови джанти, но ги няма онези впечатляващи Airdumps, които предизвикаха сензация на пазара при излизането си.
В интериора веднага се забелязват предлаганите като опция нови седалки „Advanced Comfort“. Те са подплатени с пяна с дебелина 15 милиметра и според производителя се усещат „приятно меки и в същото време предлагат добра опора". Ще се съгласим само с първата част – седалките са наистина меки и удобни, но странична подкрепа почти няма, което при пътуване с повечко завои не особено приятно.
Мястото за главата и краката не е променяно в сравнение с предшественика, а багажникът все още побира 410 до 520 литра (в зависимост от позицията на задната седалка, която може да се премести със 150 мм). При прибрани задни седалки обемът си остава 1289 литра. В интетиора обаче има разлики - новата централна конзола, например, вече има отделение, което може да се затваря с помощта на плъзгащ елемент.
Друга промяна при фейслифта е новата 9-инчова информационно-развлекателна система със сензорен екран, който реагира по-бързо и по-ясно от предишното устройство, като предлага мрежови услуги за помощ, навигация и връзка с Apple CarPlay и Android Auto. Разбира се, би било добре моделът да предлага повече асистенти от досега, но повечето нови и модерни системи не са предвидени за тази платформа.
Под капака нещата също са собре познати. C3 Aircross продължама да се предлага с 1,5-литрови дизелови двигатели със 110 или 120 к.с. По-слабият е съчетан с шестстепенна механична скоростна кутия, а по-мощната версия два с шестстепенна автоматична, като и в двата случая задвижването е само към предните колела.
По-интересното в случая е защо Citroen прелага дизелови мотори, след като едва 5% от клиентите в B-сегмента търсят такъв двигагел. Факт е, че въртящият момент е по-висок – съответно 250 и 300 Нм при двете версии, но този вариант е удачен избор само при дълги пътувания на големи разстояния. Тогава разходът е около 5 л/100 км. При бензиновите двигатели той е с около 2 литра повече.
Нашият тестови автомобил беше във версията PureRech 130, като под капака беше поставен - 1,2-литров трицилиндров турбодвигател, съчетан с шестстепенен автоматик Aisin с класически хидравличен преобразувател на въртящия момент. И разходът му след пътуване по магистрала, тесни планински пътища и в сериозен градски трафик беше точно 6,6 л/100 км.
Бензиновият мотор се справя с най-важната си задава – да защити реномето на френската марка в областта на комфорта. В това отношение C3 Aircross се представя отлично, особено на разбитите български пътища, като предлага спокойствие и напълно предсказуемо поведение. Това важи и за пътуване по магистрала, където автомобилът поддържа максимално разрешената скорост без проблеми, но когато се наложи рязко изпреварване, не среща никакви проблеми Като плюсове може да бъдат отбелязани отличния обзор, който предлага шофьорското място, както и подобрената шумоизолация.
В същото време задвижване на четирите колела за този модел не се предлага, така че решихме да не проверяваме как се справя той извън пътя, въпреки че поне на външен вид C3 Aircoss го докарва на SUV. Ясно е, че системата 4х4 ще добави не само допълнително тегло, но и ще увеличи сериозно цената, а това в случая е напълно излишно.
Като стана дума за цена, обновеният C3 Aircoss не се отличава от останалите предложения на пазара в този сегмент. Най-ниското ниво на оборудване на кросоувъра струва 38 515 лв, като в случая може да се избира между бензинов и дизелов двигател, но скоростната кутия е само механична. Има LED-светлини, аудиосистема Citroën Connect Radio DAB, както и основни системи за безопасност и асистенти на водача.
Още снимки на обновения C3 Aircross - вижте в галерията:
Топ-вариантът струва минимум 45 561 лв, като оборудването е доста богато и напълно достатъчно за този модел. А срещу тази сума получавате автомобил, който няма да ви изненада с поведение или характер, но ще ви осигури спокойно и неизморително пътуване. Освен това получавате и атрактивен външен вид, с който ще изпъквате през застаналите до вас на светофара автомобили.
Снимки: Automedia