Новото 2 Series Active Tourer привидно е всичко онова, което един баварец не трябва да бъде. Но само привидно
Едва ли има кола в цялата история на BMW, която да е шокирала толкова феновете като 2 Series Active Tourer. Първата с предно предаване. Първата с три цилиндъра. И, като капак на всичко, миниван. И то точно когато минивановете започнаха окончателно да умират.
Много хора тогава сметнаха, че в BMW просто са се побъркали. Седем години по-късно компанията е продала 430,000 бройки от този модел - достатъчно, за да й даде основания да създаде второ поколение.
Най-интересното качество на тези 430 000 купувачи на Active Tourer до момента е, че в голямата си част те са нови клиенти за марката. Логично бихте очаквали компанията да се опита да ги задържи, като им предложи още от същото. Но истината е, че второто поколение на тази кола прилича на първото само по очертанията. И то отдалеч.
Темата за огромната предна решетка на съвременните BMW вече напълно ни втръсна, затова само ще я отбележим като факт. Извън нея очертанията на новия Active Tourer са доста по-насочени и динамични, отколкото на досегашния. Изтънените светлини придават повече агресия. В профил колата напомня на коленичил на старта спринтьор. И все по-малко прилича на миниван. В същото време обаче практичността й само се е увеличила: мястото вътре е повече и в трите измерения. Особено ясно това се усеща на задната седалка, която освен това може да се плъзга до 13 сантиметра назад. Багажникът е 470 литра за базовите версии и 415 за по-мощните.
Новата кола дебютира с четири варианта на задвижване. Базовата 218i е с 1.5-литров турбомотор с три цилиндъра и 136 коня.
BMW 223i Active Tourer
218 к. с. максимална мощност
360 Нм максимален въртящ момент
7.0 секунди 0-100 км/ч
241 км/ч максимална скорост
|
После идва 220i, със същия двигател, но съчетан с мека хибридна система и развиващ 170 конски сили. При 223i цилиндрите вече са четири, а конете - 218. Има и двулитров турбодизел със 150 конски сили. Малко по-късно тази година ще се появят и два плъг ин хибрида, но за тях ще си говорим отделно.
Акцентът, естествено, е върху бензиновите двигатели. Което обяснява и защо инженерите са вложили най-много усилия именно тук. На пръв поглед този мотор изглежда точно като досегашния. Но всъщност девет от десет части в него са изцяло нови.
Цилиндровите глави, които досега бяха алуминиеви, отново са от стомана, което обещава доста по-дълъг живот. И освен това са с графитно покритие, намаляващо триенето и пестящо гориво. Освен това този двигател вече има не е една, а две инжекционни системи. Към досегашното директното впръскване под високо налягане е добавена и многоточкова инжекция - MPI - която действа при ниските обороти. Отново със същата идея - да се понижи разходът.
Ефектът от това е, че тази бензинова кола харчи колкото дизел. За 220i от BMW дават комбиниран разход между 5.9 и 6.5 литра за 100 км. В планините над Малага ние постигнахме 6.3 на сто, без ни най-малко да се мъчим да пестим гориво.
Меките хибриди имат електромотор, който действа като стартер и при нужда добавя 19 коня мощност. Батерията с капацитет 1 киловатчас е в багажника. Трансмисията е седемстепенен автоматик с двоен съединител от Magna.
Окачването е получило някои технологии от смайващото i4, включително и изцяло новата система за векторно разпределение на въртящия момент. Резултатът е много приятен: Active Tourer вози доста комфортно, но при нужда направо залепва на пътя в завоите. Ако имате излишни ресурси, можете да си поръчате и адаптивно окачване от М-поделението на BMW, което снижава колата със сантиметър и половина.
Новата спирачна система, при която всички компоненти са събрани в един модул, работи безукорно. Изобщо дотук новата Втора серия отмята всичките ни изисквания. Областта, в която нещата не са толкова безспорни, е интериорът.
Обикновено, когато тестваме BMW, използваме израза "познатият интериор". Защото той винаги е лека еволюция на нещо предишно. Винаги знаем кой бутон точно къде се намира, коя функция как точно се включва. И това беше един от големите плюсове на BMW до момента. Сега от него не е останало нищо. Интериорът на Втора серия е истинска революция. Видяхме я донякъде във флагмана iX, но не очаквахме веднага след това да последва в един от най-достъпните модели на марката.
На централната конзола не е останал нито един бутон, защото няма централна конзола. Изчезнал е даже любимият ни кръгъл контролер на информационната система. Управлението на функциите е изнесено до скоростното лостче, на волана или върху гигантския сензорен дисплей. Той е разделен на две половини - една за уредите, и една за мултимедията. Резолюцията е чудесна, графиките също. Навигацията е с добавена реалност, точно като във футуристичния iX.
Асистентите са направили голяма крачка напред. Когато излязохме на магистралата, колата сама ни предложи да поеме управлението. Все още се налага да държите ръка върху волана, но не е нужно да го въртите - компютърът поддържа скоростта, намалява или ускорява при нужда и взема завоите вместо вас. Междувременно можете да се забавлявате със способността на вътрешната камера да ви прави селфита, докато пътувате.
Естествено, толкова много нови технологии вероятно ще се отразят и на цената. Базовото 218i започва от 64,700 лева, което е леко поскъпване спрямо досегашното поколение, но за сметка на доста повече оборудване. Стандартният пакет включва двузонов климатроник, кожен волан, навигация, асистент за паркиране и гигантския извит двоен дисплей. Най-мощното 223i стартира от 75,900 лева.
Понеже идва времето за обобщение, новата Серия 2 Active Tourer е удобна, практична и пълна с технологии, които улесняват живота. Няма съмнение, че е добра кола. Големият въпрос обаче е друг: дали е добро BMW?
Отговорът всъщност ще ви изненада. Като външен вид Active Tourer е далеч от класическата ни представа за марката. Но като поведение на пътя, като усещане зад волана, и особено като ефект върху пулса това си е абсолютно истинско, класическо BMW. По-истинско не би могло да бъде.
Още снимки от теста на BMW 2 Active Tourer вижте в ГАЛЕРИЯТА:
Още по темата:
-
Новото i4 ви дава 544 коня, 3.9 секунди от нула до сто и завиден пробег на магистрала. Но най-удивителното нещо в него е цената
-
523 коня, от София до Варна без зареждане и глезотии от Rolls-Royce Phantom - новият флагман от Мюнхен наистина ни впечатли
-
Дизайнът на тази кола няма никакво значение - просто защото няма да искате да излезете от нея (ВИДЕО)