fallback

Audi: Синтетичните горива няма да спасят ДВГ

Компанията има интерес към технологията, но я приема като временно явление

Двигателите с вътрешно горене на автомобилите са обречени на смърт, според редица специалисти и представители на производителите. Някои компании, обаче, мислят по друг начин и разработват нови горива, с които да се опитат да спасят добрия стар ДВГ. Сред тях е и Porsche, където се счита, че така наречените eFuel са жизнено и подходящо решение, което да запази термичните мотори.

Производителят на спортни и луксозни коли дори работи по това, да направи завод за производство на алтернативно гориво. Сестринската марка Audi също се интересува от синтетичния бензин, но за разлика от Porsche, от "четирите ринга" вярват, че двигателите с вътрешно горене рано или късно ще изчезнат.

За Audi, синтетичните горива са просто една стъпка преди това, автомобилите да станат 100% електрически. "Синтетичните горива са свъrзваща технология за нас. Докато употребата им би била идеална за други индустрии, вярваме, че бъдещето на автомобилите ще бъде като електрически превозни средства с батерии", обяснява ръководителят на техническия отдел на компанията Оливер Хофман.

Това идва като студен душ за тези, които са имали някаква надежда. Но явно ще трябва да го възприеме, тъй като явно бъдещето (поне близкото) определено принадлежи на електромобилите. Самите Audi дори обявиха, че от 2026 година нататък ще произвеждат само електрически автомобили. Което означава, че дори легендарният им 5-цилиндров двигател изживява последните си години.

С изявлението си, от "четирите ринга" се присъединяват към Volkswagen, откъдето също дадоха ясен знак, че синтетичните горива не са приоритет за тях: "Синтетичните горива не са подходящи за марки като Volkswagen с големи производствени обеми. Те са налични в ограничени количества и са скъпи. Няма как да се използват масово и някои да е печеливш от тях", заяви шефът на VW Ралф Брандщатер.

Броят на електромобилите непрекъснато ще нараства през следващите години. Двигателите с вътрешно горене все още не са напълно мъртви и погребани, но съдбата им изглежда предопределена. Дори марки като Fiat и Alfa Romeo ще преминат към електричество, доказателство, че ДВГ вече не е част от плановете на голям брой производители.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Да се чете: "Инвестирахем прекалено многоо в нашите платформи и нямаме ресурсите, да развиваме и ДВГ, така че ще лобираме яко срещу него"
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Колко? Колкото трябва. Съхранението със сгъстен въздух има същото КПД като ПАВЕЦ, само че не са му необходими специални топологични черти.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    дрън дрън слънчевите панели са в голямата си част неизползвяеми.Колко слънце ще ти е необходимо за да сгъстиш у цилиндър газ
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Идеята за синтетичките горива винаги е била абсурдна. Ясно е, че ще са скъпи, което за Порше може да не е проблем, но никой няма да поддържа колонка със синтетично гориво в хиляди бензиностанции по континента само заради шепа нишови коли. И какво? Ще има няколко колонки около Щутгард? А другаде?
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Никакви АЕЦ, никакви ВЕЦ. Има слънце, има и съхранение на енергия. Европа вече почти има достатъчно ВЕИ, за да си покрива нуждите - остава да се изградят съхраняващите мощности. Вече се строят такива със сгъстен въздух - евтини, екологични, скалируеми и могат да се строят навсякъде, дори в града. В миналото останаха идеите за огромни, монолитни предприятия като АЕЦ, ТЕЦ, и цели квадратни км. солари. Енергията вече ще е близо до дома и бизнеса. Много малки източици трудно се унищожават във война.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    1-ви, от какво Европа ще си прозиведе сама енергията? Фон дер *** ще духа на ветрогенраторите? Или някой ще свети на соларните панели? Газ от Америка ли, който е икономически неизгоден? АЕЦ, ок, но има само 2-3 проиводителя на гориво в света. ВЕЦ? Това може би само Норвегия може да си го позволи, но и там е малко спорно. Хайде стига с тази зелена демагогия, че едва ли не тока ще е без пари..
  • #2
    Пропаганда ( преди 2 години )
    Хайде пак да си поговорим за лагерните колички на батерии. Смях.Докато батерията не се замени с нещо по зелено екологично, защототя не е екологична, няма как да говорим за някаква иновация и революция.
  • #1
    ДВГ ( преди 2 години )
    Да, защото машина с бутала и семеринги е допотопна и е невъзможно да се уплътни на 100%. На каквото и да кара, ако ще и на платена любов, пак ще пуши, ще се амортизира и ще пуши все повече. А има ли "гориво", има горене и излизат отрови, няма как, проста физикохимия.
fallback
Последни