fallback

Кои са най-караните автомобили в България?

У нас има повече бройки Volkswagen, отколкото Toyota, Honda, Nissan и Mazda, взети заедно

Какви автомобили карат българите? Всеки месец в Automedia.bg се стремим да ви държим в течение за регистрациите на нови автомобили - само че, както знаете, те са само видимата една десета от айсберга на автомобилния пазар в България. Какво се крие под повърхността?

Ето отговорите, извадени от националната статистика за регистрациите на леки и лекотоварни автомобили. Границата между двете категории явно е доста размита, защото регистрираните като товарни включват 273 автомобила Lexus, 2715 BMW и даже 372 товарни Porsche.          Най-популярните марки по българските пътища (ГАЛЕРИЯ):

             Както вече сте забелязали и от галерията, нещата със средната възраст на автопарка у нас ни най-малко не се подобряват. Цели 49% от автомобилите по нашите пътища са произведени още миналия век. Едва около 5% са новите, на възраст по-малко от пет години.

Колкото до задвижването, продължава да доминира дизелът - 1.736 милиона автомобила от общо регистрираните 3.26 милиона са с такива двигатели. Броят на хибридите се е удвоил спрямо 2020 година, но си остава пренебрежимо малък на общия фон. Чистите електромобили са се увеличили със 174% за последните две години и вече надхвърлят 3800 бройки.

И накрая въпросът, който предизвиква най-много вълнения във форума на Automedia.bg - какво е съотношението между японските и германските автомобили. То си остава категорично в полза на Германия: петте най-популярни японски марки с обединени усилия не могат да съберат толкова коли, колкото има само VW у нас. Трети по пазарен дял са френските производители, а четвърти - американските (доколкото Ford Europe може да се приеме за американска марка, разбира се).

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Някой ако ти даде 10 бона, аз ще ти дам още 5!!
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    До 8 Аз имам 28 годишна Мазда. Мисля да си я запазя , точно , поради тази причина , че повечето от модела вече са на скраб. След 10 - 15 години ще я продам за ретро автомобил и за по- малко от сегашната себестойност на 10 бона няма да я дам.
  • #9
    До 10 ( преди 2 години )
    Ама явно не си отивате бе, пациенте. Седите си и бълвате бълнувания неуморно
  • #8
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 2 години )
    Вижте добре коментар н-р 1 и после добре преценете и разберете, защо си отиваме прекалено млади от тази Земя - едва ли е заради КО-ВИДа или ЧЕРНОБИЛ или поради генна предопределеност... Поразмишлявайте над темата, докато некои близки наши старци са доживявали докъм 90-те, че и повече лазарника, м-ДА! ПРИЧИНАТА е ЯСНА.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    При Маздите няма много над 21 години, защото гният много и са изгнили вече в моргите.
  • #6
    ники ( преди 2 години )
    Всички тези любители на фолксваген искам да си вземат новите им модели даа старите са по здрави от новите но сравнени с друга марка има и доста по здрави автомобили тях ги карат в пустинята или там където няма пътища
  • #5
    Абе ( преди 2 години )
    българите са на принципа хвали Японско - карай Германско.
  • #4
    Боб ( преди 2 години )
    Дизелови щайги VW понеже собствениците с амазохисти и обичат да ремонтират и за тях е страшен престиж да си бълват сгурта на всякъде и да вони.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    че германската техника е много по- модерна и всичко, което е вградено в момента е най- новите разработки. Японските коли НИКОГА не са вграждал и нова техника, а винаги изпитана поне 4-5 години. Та така!
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Така е защото особено по- старите са много надеждни и не ръждясват, за разлика от японските! Казвам го от опит, с това се занимавам, но никога не съм карал VW, за да съм пристрастен малък пример: Мазда 6 на 4 год, за да и свалим окачването отзад трябваше да се режат повечето носачи с флекс, болтовете заварениза вътрешните втулки от ръжда!сега някой ще каже, че надеждността на новите японски е по- висока от на германските коли. И това е вярно, но трябва да се има впредвид, че германската техн
fallback
Последни