fallback

Кои са най-караните автомобили в България?

У нас има повече бройки Volkswagen, отколкото Toyota, Honda, Nissan и Mazda, взети заедно

Какви автомобили карат българите? Всеки месец в Automedia.bg се стремим да ви държим в течение за регистрациите на нови автомобили - само че, както знаете, те са само видимата една десета от айсберга на автомобилния пазар в България. Какво се крие под повърхността?

Ето отговорите, извадени от националната статистика за регистрациите на леки и лекотоварни автомобили. Границата между двете категории явно е доста размита, защото регистрираните като товарни включват 273 автомобила Lexus, 2715 BMW и даже 372 товарни Porsche.          Най-популярните марки по българските пътища (ГАЛЕРИЯ):

             Както вече сте забелязали и от галерията, нещата със средната възраст на автопарка у нас ни най-малко не се подобряват. Цели 49% от автомобилите по нашите пътища са произведени още миналия век. Едва около 5% са новите, на възраст по-малко от пет години.

Колкото до задвижването, продължава да доминира дизелът - 1.736 милиона автомобила от общо регистрираните 3.26 милиона са с такива двигатели. Броят на хибридите се е удвоил спрямо 2020 година, но си остава пренебрежимо малък на общия фон. Чистите електромобили са се увеличили със 174% за последните две години и вече надхвърлят 3800 бройки.

И накрая въпросът, който предизвиква най-много вълнения във форума на Automedia.bg - какво е съотношението между японските и германските автомобили. То си остава категорично в полза на Германия: петте най-популярни японски марки с обединени усилия не могат да съберат толкова коли, колкото има само VW у нас. Трети по пазарен дял са френските производители, а четвърти - американските (доколкото Ford Europe може да се приеме за американска марка, разбира се).

fallback
  • #21
    Нанекомудедова ( преди 2 години )
    Най-караните коли в България, са най изхвърляните коли от останалият свят!
  • #20
    Лудория ( преди 2 години )
    Дори да иам повече пари, надали бих си купил чисто нов автомобил. Не виждам смисъл да плащам надценка за новост. С три коли съм изминал общо около 500 000 км., като общата цена на трите е 9000 лв. Е, поддръжката им е повече от това, но все пак след като минах 30-те и за мен беше важно автомобила ми да е технически изряден, за да мога да се спася от разните индивиди с подарени свидетелства за каране. Единствената кола, която съм се замислял да купя нова, бе Дачия. Видях една след катастрофа и
  • #19
    Лудория ( преди 2 години )
    Mitsuoka направо може по име на собственика - някакъв бургаски братя бяха, дето имаха комплекси покрай морето. Имаше снимки преди време...Значи, ако карах Полонез, караш по-рядка кола от Ферари. Ти да видиш.А за годините на автомобилите - да, парите са важен фактор, но не са единствен според мен. Аз карам втора употреба автомобил и ще го карам дотогава, докато мога да си позволява поддръжката му и нямам допълнителни нужди.
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Не съм по-богат от средното в България, но колите, които съм си купувал и притежавал, винаги са били в категория 0-5, 6-10, 11-15 години, което ме поставя в 25% дял на колите, които още не са старо желязо. Не го разбирам българина, който кара дърти брангии. Имам съсед, които има 3 броя коли на над 20 години. Харчи повече пари за тях, отколкото аз харча за моята 7 годишна кола с евро 6. Кому е нужно?
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    В България се карат 25 год. кошници, защото хората са с такива възможности. А се карат Опел и VW, защото това има на вторичния пазар най-много. Хубаво или лошо, това е купувал Германеца и съответно това се предлага на старо.
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    2715 товарни BMW?
  • #15
    До Щирлиц ( преди 2 години )
    Пак сте се напили, другарю Тихонов. Заплатите се изкарват, не ти ги дава някой наготово. А хората, които бягат от ***, за да си спасят дечицата, са ми хиляди пъти по-мили от кисели пропадняци, които умеят само да см.рдят по форумите
  • #14
    Един там ( преди 2 години )
    Традиционно българина си тачи немското още от времето на Вартбурга. Ама айде поне автофорумите да не ги заразяваме с путинофилска пропаганда, а?! Да наричаш украинските емигранти които са главно жени и деца спасяващи се от войната, която Русия започна, "съмнителни" е малоумие.
  • #13
    Щирлиц ( преди 2 години )
    Като искате подновяване на автопарка,подновете и заплатите,здравеопазването,образованието,пътищата.Чекмеджета и шкафчета вече подновихте и препълнихте,обгрижвате съмнителни пришълци от Украйна,време е да си спомните,че тази държава са нарича България,и тук все още живеят българи!
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    75% от сузукитата са над 21-годишни - да, масово Витари, истински кучета :)
fallback
Последни