fallback

Кои са най-караните автомобили в България?

У нас има повече бройки Volkswagen, отколкото Toyota, Honda, Nissan и Mazda, взети заедно

Какви автомобили карат българите? Всеки месец в Automedia.bg се стремим да ви държим в течение за регистрациите на нови автомобили - само че, както знаете, те са само видимата една десета от айсберга на автомобилния пазар в България. Какво се крие под повърхността?

Ето отговорите, извадени от националната статистика за регистрациите на леки и лекотоварни автомобили. Границата между двете категории явно е доста размита, защото регистрираните като товарни включват 273 автомобила Lexus, 2715 BMW и даже 372 товарни Porsche.          Най-популярните марки по българските пътища (ГАЛЕРИЯ):

             Както вече сте забелязали и от галерията, нещата със средната възраст на автопарка у нас ни най-малко не се подобряват. Цели 49% от автомобилите по нашите пътища са произведени още миналия век. Едва около 5% са новите, на възраст по-малко от пет години.

Колкото до задвижването, продължава да доминира дизелът - 1.736 милиона автомобила от общо регистрираните 3.26 милиона са с такива двигатели. Броят на хибридите се е удвоил спрямо 2020 година, но си остава пренебрежимо малък на общия фон. Чистите електромобили са се увеличили със 174% за последните две години и вече надхвърлят 3800 бройки.

И накрая въпросът, който предизвиква най-много вълнения във форума на Automedia.bg - какво е съотношението между японските и германските автомобили. То си остава категорично в полза на Германия: петте най-популярни японски марки с обединени усилия не могат да съберат толкова коли, колкото има само VW у нас. Трети по пазарен дял са френските производители, а четвърти - американските (доколкото Ford Europe може да се приеме за американска марка, разбира се).

fallback
  • #31
    Бай Кольо ( преди 2 години )
    Трудно ми е да повярвам че американските са повече от италианските.
  • #30
    До 31 ( преди 2 години )
    Да, точно арабите не са глупави хора :D зеленчуци, дето сади триели задниците с пясък, докато англичаните не са им открили нефт под ***. И пак ще опрат до пясъка, когато нефтът свърши
  • #29
    Овци ( преди 2 години )
    Като фен на Беенве. Изразявам мнение. Налага ми се да имам и фв и японски автомобили. Ами японското единствено отстъпва и то с малко от фв в интериора. Но най много бият ВАГ с това, че имат характер. Забавно е да ги караш. ВАГ за мен е най безсмислената кола, но хората се влияят от реклами и други хора, който не са карали никога друго освен гоуфо. Какъвто и фв да съм имал, все нещо ще има в него, от което съм се чувствал много неприятно, като шофьор. Да със здрави предници са и до там
  • #28
    До 31 ( преди 2 години )
    Арабите карат това, което могат да карат в пустинята, не е нужно да си гений, че да разбереш, че опелчета и голф не виреят в пустинята, основно Тойота и Нисан. Но за България голфа си е перфектен
  • #27
    ники ( преди 2 години )
    Арабите не са глупави хора за разлика от европейците ,погледнете те какво лкарат и ще се урентирате правилно иначе бай ганйо му дай гооолфу прекрасна бангия
  • #26
    Строителна Бригада ( преди 2 години )
    Изпълнявам всякакви строителни дейности ат А до Я 0896519212 работим в цялата страна с предварителна оговорка
  • #25
    Щирлиц ( преди 2 години )
    Имахте 8 години да помагате на жени и деца в Донбас,но беше удобно да не ги забелязвате,защото сте евро-някакви си.Мъдро и удобно.
  • #24
    До Лудория ( преди 2 години )
    Само да те информирам, че въздушните възглавници имат трайност около 10 години. На 20 годишна кола има голяма вероятност да не се отворят. Ръжда, която да ти е отслабила конструкцията вероятно също имаш, освен ако не е някоя поцинкована френска кола, която обаче не е удряна.
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    Чисто новата кола си е ненужен лукс, освен за богаташи или ако се кара над 30 000 км годишно. Но да се купуват коли на над 10 години е тотална глупост, освен ако не е за търкаляне на село от време на време или нещо на шаси. Затова най-изгодно е да се купуват коли на 3-5 години и да се карат до около 9-12. Винаги с доказан произход и на не повече от 120 хил. км. Имат достатъчно ресурс да стигнат 300 хил преди да започнат някои проблеми.
  • #22
    Лудория ( преди 2 години )
    и се отказах! Настоящата ми 20-годишна кола е по-здрава от нея при катастрофа. Така че тази статистика трябва да бъде разглеждана не само от страна на доходи, но и на разбирания на хората тук. Дори стандарта да е се повиши, не вярвам някога да се повишат и продажбите на нови коли със същата скорост.
fallback
Последни