IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Лакиране на фаровете - за какво трябва да внимаваме?

Не всички съвети от интернет ще ви свършат работа

Един от най-разпространените методи за възстановяване на фаровете е премахването на помътнелия горен слой на пластмасата с паста и нанасянето на лак върху изчистената повърхност. Начинът, по който се прави това, обаче може да доведе до тотално разрушение на фара и принудителна замяна с нов.


фарове


Неведнъж подробно сме описвали подобна операция и сега няма да я повтаряме. Въпреки това, преди да започнете процедурата, си струва да знаете една интересна подробност, която често се пренебрегва. А тя е, че нанасянето на нов лак може да доведе до много неприятни последици. И тук сръчността и опитът нямат нищо общо - проблемът е в лака.

За да избегнете изключително неприятните последици, като напукване на фаровете, просто трябва да изберете правилния състав, който ще възстанови външния вид и функцията на оптиката, без да я разрушава. За стъклени фарове (някога имаше и такива) всеки лак наистина ще свърши работа. Но за пластмасите, от които сега са направени повечето фарове, е необходим единствено аерозол от две части.


фарове


Само двукомпонентен лак ще позволи операцията да се извърши без проблеми и без последствия. Просто казано: без спрейове и готови формулировки. Възможно е да възстановите покритието само с помощта на аерограф, като предварително сте смесили двата компонента на лака в необходимата пропорция. В противен случай има голяма вероятност от напукване на оптиката, което в крайна сметка ще доведе до принудителна подмяна.

Между другото, има гланцови лакове, има и матови, следователно, за да извършите операция за възстановяване на оптиката, имате нужда само от лъскав лак. Но това не е всичко: неправилният лак, под въздействието на естествената топлина от лампите, може да започне да се люпи, създавайки грозни петна. Това може да не се случи веднага, а след известно време.


0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Кирчо и Кокорчо ..До ( преди 2 години )
    Има си специален спрей .BODY .Върви комплект с обезмаслител.Много важно е фара да не е много лъскав,защото лака става на мрежичка.Събира се,няма атхезия.Когато полиране с машина не минавайте към паста 2 и 3.Оставете го или на шглокка 2000,ако ще действате без полирмашина.
  • #4
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Качествените стари коли от преди 2000г. имат стъклени фарове които и след 30 години стоене на слънце пак са си като нови. Освен това крушките им струват 10лв. и се сменят за 5 минути при нужда. А при новите "модерни" коли фаровете им прегарят на слънцето само след 10 години. Смяната на "крушка" пък е скъпо и сложно "удоволствие" или пък е невъзможно да се смени като зависи от модела може да е нужна смяна на целия фар което излиза над 1000лв.
  • #3
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Киро ( преди 2 години )
    Лакирането е умряла и остаряла работа, слагане на фолио е много по-доброто решение.
  • #2
    5 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    За първи път чувам, че някой си поставя лак на фаровете, всички които познавам да са правили процедура по премахване на изгорелия слой на фара е да поставят безцветно фолио отгоре, което предпазва фара от УВ лъчите на слънцето, това с лака явно е нещо ново.
  • #1
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Това е голям шит, така и не мога да разбера защо потъмнява единия? Както казала бабата на доктора - той и другия крак е на 80 години пък не ме боли