При излизането си на пазара електрическата Dacia Spring предизвика сериозен интерес не само защото се предлага на атрактивни цени и има форма на кросоувъра, но и заради малката си мощност - едва 44 к.с., която обаче е съчетана с ниско тегло - 970 кг. Неговата батерия осигурява реален пробег от около 200 км, като това беше доказано и от редица тестове, направени при различни условия.
Автомобилът с предно задвижване използва тесни гуми, които не се нуждаят от висок въртящ момент или повече мощност, за да поддържат нормално движение. Максималният въртящ момент е 125 Нм, които са достатъчни за повече хора. Те използват колата за ежедневно шофиране в града, но какво ще се случи, ако се наложи Spring да излезе извън пътя?
В крайна сметка, това е кросоувър, който би трябвало да има качества за преодоляване на по-тежък терен. Не става дума за тежък офроуд, а за пътища, на които липсва настилка. Точно това провериха и авторите на това видео. Те прекараха Dacia Spring през гората по пътища, които могат да се считат за подходящи за коли 4x4s, но не и за електромобили.
Още снимки от изпитанието, на което беше подложен електромобила - вижте в галерията:
Колата премина през тесни мостове, сняг, кал, чакъл, вода, наклонени пътеки, заграждение за овце и направи всичко с едно зареждане. Само погледнете снимките и ще разберете, че тези маршрути са сериозно предизвикателство дори за автомобили с далеч по-добри всъдеходни възможности.
Цялото нещо е още по-впечатляващо, тъй като става дума за превозно средство, струващо по-малко от 19 000 евро. Благодарение на бонуса, предлаган от властите в някои държави, цената може да падне с 10 000 - 12 000 евро, което е напълно приемливо за модел с климатик, основна информационно-развлекателна система и някои системи за подпомагане на безопасността.
Вижте все пак видеото и сами преценете, дали най-евтиният електромобил на Стария континент се справя с офроуд-предизвикателствата, на които е подложен.