fallback

Бил Форд-младши: Успеха на Tesla не се дължи на Мъск

Правнукът на Хенри Форд посочи причините за днешната ситуация при електромобилите

Бил Форд-младши е изпълнителен председател на Ford Motor Company, но това, което го прави още по-важен факт в автомобилната индустрия е, че той е е правнук на Хенри Форд. И има собствен поглед върху нещата в автомобилния свят, като той често се различава от този на останалите ръководители на компании. Затова и винаги е интересно да се разбере какво мисли той за електрификацията на индустрия и конкурентите на Ford.

В интервю за американско радио Форд-младши заяви, че познава Tesla още от времето, когато главен изпълнителен директор на компанията беше Марк Ебърхард. Тогава единственият модел на марката беше електрическа спортна кола, произведена от Lotus.

"Видях и си казах, че това няма как да се превърне в нещо наистина важно в близко бъдеще. В същото време обаче ми направи впечатление начинът, по който Tesla се подготвя за навлизане в бизнеса. Компанията имаше огромно игрище пред себе си, докато другите производители просто стояха със затворени очи. За съжаление, хората, взимащи решенията във Ford, просто не ме чуха и също проспаха случващото се", обяснява правнукът на Хенри Форд.

Той добавя, че не само "арогантното отношение на Детройт" е оставило Tesla без никаква реална конкуренция, но за това е помогнало и невежеството, идващо от производителите от Япония и Европа.

"Четирите най-големи компании в света (Toyota, Volkswagen, General Motors и Ford) просто се бяха фокусирали в грешна посока. Ако погледнем как Tesla се развива през годините, ще разберем защо изглежда, сякаш останалите тепърва поемат в посока на електрификация", категоричен е Форд-младши.

По време на цялото си интервю обаче Форд-младши отказва да говори за Мъск, като поддържа теорията си, че успехите на Tesla се дължат както на липсата на конкуренти, така и на факта, че компанията няма "автомобилно" наследство.

"Убеден съм, че нещата ще се променят в един момент. Конкуренцията се засилва и от това печелят всички, а най-вече потребителите, тъй като цените падат. Ние във Ford разполагаме с всичко необходимо за да оставим Tesla зад себе си. Затова е напълно възможно в бъдеще тази надпревара да има различен производител. Това обаче може да стане през следващото десетилетие, тъй като в момента Tesla определено все още има огромно приемущество", казва още Форд-младши.

fallback
  • #8
    Мухахаха ( преди 2 години )
    Пуснете свестни коли по 5000 долара и Тесла ще фалира.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    "Затова е напълно възможно в бъдеще тази надпревара да има различен производител. Това обаче може да стане през следващото десетилетие, тъй като в момента Tesla определено все още има огромно приемущество", казва още Форд-младши."Е колко пък да е възможно? За края на това десетилетие Тесла смята да произвежда 20 милиона автомобила годишно като вече са подписани договори за веригите за доставки. При тази липса на суровини, дали тези дългосрочни договори няма да изиграят основна роля?
  • #6
    До долния ( преди 2 години )
    цитат от статия от 03.02.2022 18:10:35"В Русия добивът на литий, въпреки солидната ресурсна база, все още не се извършва. И това само добавя значимост на проекта, който "Газпром" и "Иркутската петролна компания възнамеряват" да реализират. Това ще ни позволи да формираме литиев сектор с пълен цикъл и с добър експортен потенциал" - каза министърът на промишлеността и търговията Денис Мантуров, цитиран от "Российская газета".
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Покрай цените на петрола търсенето на електромобили и хибриди се вдигна рязко нормално и лития да поскъпне
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Ахахаха, този погледнал ли е кой на кви цени продава, като обяснява, че цените падали? Даже и тесла ПАК вдигна цената тихомълком. Лития е Х3 никела даже не се и продава вече - след като удари 100 000 долара за тон борсите блокираха продажбите ;) А за колегите долу - Мъск е престъпник, "успя" защото яхна една политическа вълна. Ще дойде време да глътне и водица!
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    чукча прави пътна маркировка и кофата му е далеч на автомобила е на повече от 100 години производителите още не знаят какво да правят
  • #2
    Мислят дългосрочно ( преди 2 години )
    Другите искат краткосрочна печалба и не биха рискували дори година да са на загуба заради инвестиции а Тесла търпя десетилетие загуби заради инвестиции които избиха за 2 години
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Успехът на Тесла се дължи на безкомпромисното темпо на развитие, което в другите компании не могат и да си представят. Нямали били конкYренция! Да, бе! Нисан Лийф имаше две години преднина на пазара! Шевролет Волт, Киа Соул, Хюндай Кона - все стари модели. Рено Зоуи е от същата година като Модел S. Само че дори последните модели, излезни тази година, като Киа EV6, нямат толкова добро термоуправление на батерията, колкото имаше Model S преди 10 години...
fallback
Последни