fallback

Властите в Германия ще доплащат горивото на шофьорите

Задачата на правителството е да смъкне цените под 2 евро за литър

Заради санкциите, наложени на Русия за нападението на Украйна, цената на петрола расте непрекъснато. На някои места в Европа тя надхвърля 2 евро за литър, което кара местните власти да търсят начини да подпомагането на шофьорите.

В Германия, например, правителството планира да въведе „федерална отстъпка“, като идеята е да бъдат постигнати именно цени под 2 евро за литър. Федералният министър на финансовите Кристиан Линднер обяви, че решението ще бъде взето тази седмица, като ще влезе в сила незабавно.

Каква точно ще е отстъпката, все още не е обявено, но се очаква тя да бъде поне 20 евроцента за литър. Не е ясно и колко време ще действа това обезщетение. Според данъчният експерт Йенс Бойзен-Хогрефе от Института за световна икономика в Кил, ако бъде приета отстъпка от 20 цента, това ще струва на Германия между 10 и 13 млд евро. При отстъпка от 30 цента за литър, сумата скача на между 15 и 19 млрд евро.

През миналата година в Германия са били изразходвани около 60 млрд литра бензин и дизелово гориво. Заради високите цени обаче може да се очаква, че през тази година разходът ще бъде по-малък, тъй като потреблението ще намалее, тъй като много хора ще потърсят алтернативни начини на придвижване.

Предполага се, че „отстъпката“ автоматично ще бъде приспадната директно при плащане на бензиностанцията, а Министерството на финансите впоследствие ще компенсира продавача със съответната сума. За потребителите това ще означава спестяване на 10 евро при пълнене на 50-литров резервоар (ако отстъпката е 20 евро). Въпреки кризата, властите в Германия решиха да не се намалява ДДС-то на горивата, което също би намалило тяхната цена.

В същото време агенция DPA съобщи, че екологичната организация Greenpeace е предложила пакет от краткосрочни мерки, които да редуцират потреблението на петрол в Германия. Те включват и намаляване на разхода на гориво на бензиновите и дизелови автомобили, като това ще стане с въвеждане на ограничения на скоростта. Предложението е временно скоростта по магистралите да бъде ограничена на 100 км/ч, по междуградските пътища – на 80 км/ч и в градовете – на 30 км/ч.

fallback
  • #10
    бъчваря ( преди 2 години )
    Тия стотинки предполагам ще ги платим ние с нешите евровноски и евроглоби :) Ама житри германците. При тях може да се убива конглокенцията, при нас реват и наказват, ако случайно бг фирма спечели търг за строеж например.
  • #9
    Propov ( преди 2 години )
    Хахахахаха че тя цената на горивото е предимно държавни еко - жмеко такси, акциз , данък, еко данък, други такси - пак предимно еко и те така. Реалната цена на литър от производителя е някъде ок. 50 до 80 цента. типично за народната мъдрост : Крадеца вика " Дръжте крадеца"!!! Дъжавата ни ограбва и после ни подава милостиня с НАШИТЕ пари. Е аз сега благодарен ли да съм или много много разгневен?!
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    явно има балъци които не знаят че държавния чиновник е негов служител и крайно време е да си смени чипа и да си вледе във функцията на работодател
  • #7
    Във Франция ( преди 2 години )
    Оня ден беше 2,20? днес 1,90?, предполагам след още 2 дена ще с предвоенните цени, ама който се запаси на 2 кинта да му е честито, а аз просто 3 дена ползвах автобус
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    еко-терористите от green-piss пак са се изказали. Чудя се що ли не си направят едно колективно харакири, така поне ще си намалят въглеродния отпечатък перманентно
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Нещо като временно намаление на акциза който там е доста по-висок от нашия
  • #4
    Наблюдател ( преди 2 години )
    Като гледам фючърсите в момента за Април, WTI и Brent са вече съответно 94 и 98 долара за барел и продължава да пада. Ще ми е интересно да видя как някой налива туба от мазата за 3,00лв литъра, докато на колонка е 2,50лв/л.
  • #3
    Честито! ( преди 2 години )
    Пазарна икономика, демокрация, свобода на словото, прави краставици, розови прашки за всички безполови и още и още!
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    мерките с ограничението на скоростта е последното, което би сработило и е абсолюна поппулистка мярка. Съвсем отделна тема е, защо някой трябва да налага нещо? Аз ако искам да карам с 200, ще си платя горивото и толкова. Ако ми е скъпо, сам ще си направя сметката. По опасните в случая са "пестеливите", които ще почнат да карат още по бавно, съответно риска от ПТП за остналите е по-голям (изнервени, трудно изпреварване..)
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    А властите, откъде ще ги вземат парите? От народа! Та, не разбрах, как ще ги подпомагат?! Пълна демагогия.
fallback
Последни