Lexus е марката, която се грижи най-добре за клиентите си, сочи проучване на агенция J.D. Power за 2022 г. Това сочи проучване на американския пазар, където на първо място в премиум-сегмента е класирана именно японска марка. При масовите брандове лидер е Mini.
Луксозното подразделение на Toyota загуби от Porsche в миналогодишното проучване на индекса за обслужване на клиенти (CSI), а сега германската марка се смъква до трета позиция, като е изпреварена и от Cadillac. На свой ред Mini запазва позицията си от миналата година при масовите производители, като има само точка аванс пред Buick.
Любопитното е, че Toyota е едва на девето място при масовите производители, но все пак резултатът на марката е над средния за индустрията. В същото време Honda се смъкна надолу и вече е „под средното“, докато Volkswagen, Hyundai и Chrysler заемат последни три места в класирането.
При луксозните марки на дъното се намира Alfa Romeo, което едва ли е изненада за някой. Само място нагоре е Land Rover, като преди година положението на тези две марки в класирането беше същото. Зле се представят и дилърите на Mercedes-Benz и Genesis, като двата премиум-бранда също с в долната част на таблицата.
Проучването на CSI класира марките според това колко са доволни собствениците на автомобили от услугата, която получават от дилъра и в сервизни центрове за следпродажбени услуги за работа, извършени на коли на възраст до 3 години. Фокусът е насочен към качеството на услугите в самия сервиз, но от тази година е добавено и дистанционното обслужване и работата на приложенията за плащане онлайн чрез смартфон.
Удовлетворението сред шофьорите на електромобили е 784 точки, докато това на собственици на автомобили с двигатели с вътрешно горене е 852.