fallback

Mazda CX-60 дебютира като най-мощния сериен автомобил на марката

Премиум-кросоувърът получава нова платформа, двигатели с 6 цилиндъра и хибридно задвижване

Японската компания Mazda стартира стратегията си в превръщане на производител от премиум-сегмента. Първата крачка в тази посока е внедряването на нова платформа и редови 6-цилиндрови двигатели, както и на хибридни агрегати, които се зареждат от електропреносната мрежа.

Всичко това дебютира при кросоувъра CX-60, който най-после беше официално беше показана на света. А Automedia беше единственият български представител на предпремиерното представяне на модела, който ще играе сериозно роля в новата стратегия на японския производител.

Кросоувърът с два реда седалки е малко по-голям от CX-50, като е изграден на платформата Mazda Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture. Тя е със задно предаване, но работи и със задвижване на четирите колела. Размерите на автомобила са дължина от 4745 мм, широчина – 1890 мм, височина – 1680 и междуосие от 2870 мм.

Външният вид на новия SUV се основа на дизайнерската философия на Mazda „Kodo-Soul of Motion“ и разполага с дълбоко изваяна предна част с агресивна задна част. Вниманието привличат вертикално подредените фарове и L-образните дневни светлини. На клиентите ще бъдат предложени осем цвята - Jet Black, Deep Crystal Blue, Sonic Silver, Platinum Quartz, Arctic White, Rhodium White Premium Metallic, Machine Grey и Soul Red Crystal. За модела ще се предлагат джанти с диаметър 18-20 цола.

В салона на автомобила се появяват редица нови функции. Mazda CX-60 разполага с пълен TFT-LCD цифров инструментален панел, 12,3-инчов информационно-развлекателен дисплей и голям гead-Up дисплей, който е три пъти по-голям от този на CX-30. Кросоувърът е оборудван с нова система за персонализиране на водача, която включва автоматично ръководство за позицията на шофиране. За целта се използва камера за откриване на позицията на очите на водача и информация за тяхната височина, което позволява са се регулира автоматично седалката, волана, head-Up дисплея и огледала в перфектната позиция.

Инженерите на Mazda са предвидили и достатъчно пространство за различни предмети и товари. Обемът на багажника е 570 литра, като при сгънати задни седалки той се увеличава до 1726 литра.

Най-интересните новости обаче са в задвижващите системи. Новият SUV-модел ще се предлага с избор от три двигателя. Сред тях е първият първият plug-in хибрид на Mazda, който съчетава модифицирана версия на вече съществуващия 2,5-литров SkyActiv-G 4-цилиндров бензинов двигател с електрически двигател и батерия с капацитет 17,8 кВт/ч. Съвкупната мощност е 323 к.с. и 500 Нм, което прави CX-60 PHEV най-мощният сериен автомобил, който Mazda някога е създаван.

Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,8 секунди, а максималната скорост е ограничена на 200 км/ч. Само на електричество тази версия може да измине 60 км, като при нормално зареждане с променлив ток батерията се зарежда напълно за 4 часа. Разходът на гориво при версията с 18-цолови джанти 1,5 л/100 км, а при тази с 20-цолови – 1,6 л/100 км.

Вторият вариант на задвижване се състои от 3,0-литров редови 6-цилиндров бензинов двигател e-Skyactiv X, който е част 48-волтова “мека” хибридна система. Mazda също така ще предлага CX-60 с 3,3-литров e-Skyactive D дизел, който използва същата технология. Мощността на тези мотори ще зависи от пазарите, на които ще се продават.

Всички версии на Mazda CX-60 са оборудвани с нова 8-степенна автоматична трансмисия. Тя разполага с многодисков съединител и интегриран електрически мотор/генератор, който замества традиционния преобразувател на въртящия момент. Системата i-Activ AWD също част от стандартното оборудване. При не са налични са различни режими на шофиране - нормален, спортен, офроуд, теглене и EV. Модификацията CX-60 PHEV може да тегли до 2500 кг.

Инженерите на Mazda са поработили сериозни и върху окачването. Отпред то е с двойни напречни носачи, а отзад – многозвенно. От японската компанията твърдят, че окачването „позволява на шофьорите да усещат плавно движение на автомобила, независимо от ситуацията на шофиране“. Всъдеходът също така разполага със система за кинематичен контрол (KPC) на Mazda, която стабилизира CX-60 при високи натоварвания чрез леко спиране на вътрешното задно колело.

Новият модел японския производител разполага и с най-модерните системи за безопасност и асистенти на водача. В базовото оборудване влизат голям брой системи, включително 360-градусово наблюдение за случващото се около автомобила, система за поддържане на лентата на движение, разпознаване на пътни знаци, интелигентен градски спирачен асистент с функция за разпознаване на пешеходци и велосипедисти, заден асистент за аварийно спиране с разпознаване на пешеходци, наблюдение на мъртви зони, предупреждение трафик отзад, i-Adaptive Cruise Control, асистент при стартиране по наклон и система за сигнализация при аварийно спиране.

Mazda CX-60 ще бъде и най-скъпият модел на компанията, като цените му ще стартират от 52 000 евро. Версията PHEV, която е специално за европейските пазари, вече може да се поръчва при някои дилъри на марката, а първите доставки ще се осъществят през есента. Предстои излизането и на вариант с 3 реда седалки, който ще се казва CX-80 и ще получи същите задвижващи агрегати.

Още снимки на новата Mazda CX-60 - вижте в галерията:

fallback
  • #11
    Имитиращ продукт ( преди 2 години )
    Всички коли на Мазда са "имитиращ продукт", направени са да изглеждат от по-висок клас, отколкото в действително са. Имитацията естествено е и върху цената. Марката има някои шокиращи липси на опции и технологии. Има ли друга марка да предлага 2.0л бензинов атмосферен мотор, 120 к.с. в днешно време ?!? Този мотор е на 40 години!
  • #10
    Мнение на дилър ( преди 2 години )
    Предавам мнение 1:1 на дилър на Мазда: "Колкото са здрави колите, толкова са им чупливи СУВ-овете на Мазда"!
  • #9
    Не вярвам да стане ( преди 2 години )
    С тази стратегия, притеснявам се за бъдещето на Мазда! Никакъв шанс нямат да се превърнат в премиум, а с ръста на цените доброволно ще напуснат масовия клас, където им е мястото, и където се представяха добре.Мазда се правят на Ферари - повечето им коли са червени, без да се интересуват от клиентите си, и да искаш няма друга налична!
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    красота...плюс 5.8 0-100 за най-слабата версия за 47 евра, айде сега да го сравним с пежото от съседната статия за 140к дето има спортни претенции едва ли не...
  • #7
    Радев ( преди 2 години )
    Бива, но предполагам, че като цена с топ-оборудване ще удари сто бона. Интересно е, че предстоят премиери и на СХ-70,80, че и 90, което сигурно ще се позиционира в луксозния клас SUV.
  • #6
    Жалко, но факт ( преди 2 години )
    С новите еко-талибански изисквания от Брюксел всички предводители ще станат премиум. Щом вчера някакъв шеф на бюджетни марки каза че хората няма да могат да си позволят дори неговите.
  • #5
    Остия ( преди 2 години )
    Ама как само прилича на BMW, фара на Х7 стопа си е ясен и линията е на Х5.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Както при всички коли на Мазда, виждаме много хвалби, много акроними, много технологии, но като се качи човек - изостава значително дори от марки като Пежо, а да не говорим за немците. А цената дори няма да я коментирам. Пълен фейл.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Не е ZF. С многодисков съединител е.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Отне им няколко години на старата си атмосферка да сложат батерия и електромотор. И този разход който са обявили е смехотворен, предвид факта че тази атмосферка си харчи поне 10 л. / 100 км и то без да я натискаш. В хибрида който са обявили след като се изчерпи батерията разхода ще отиде поне на 12 л. / 100 км предвид допълнителното тегло. За 120К лв., колкото ще поискат за добре оборудван хибрид, има доста други възможности с по-дебели ламарини, боя и стъкла, и наличие на шумоизолация ...
fallback
Последни